Začít budovat fabriku ze dne na den je vyšší level

26.08.2019 16:29
Vagónka v Lounech, kterou si na začátku července od insolvenční správkyně pronajala společnost DAKO-CZ, již před několika dny obnovila svou činnost. Zatím se věnuje opravě železničních vagónů. Obnova činnosti v části areálu společnosti Heavy Machinery Services probíhá pod taktovkou Vojtěcha Vágnera.
Uplynulý měsíc hodnotí z manažerského pohledu jako výjimečný.
„Krizový management je mi blízký, ale tohle byla a je naprosto jedinečná a specifická situace. Začít budovat fabriku ze dne na den je přeci jen ještě vyšší level,“ přiznává Vojtěch Vágner.
Aby mohl ve své pozici uspět, musel v první řadě získat zaměstnance. Nábor lidí považoval za rizikové místo. O to víc jej těší, že již má pod smlouvou více než 400 kmenových zaměstnanců, 90 % z nich předtím pracovalo ve stejném areálu pro společnost Legios Loco. „Jsem až překvapen, jak za námi lidi stojí.
Mám z toho dobrý pocit,“ říká.
V rámci struktury společnosti DAKO-CZ byl po pronájmu areálu vagónky zřízen odštěpný závod Louny, který má do značné míry nezávislou strukturu, nicméně spolupráce s DAKO-CZ je podle Vojtěcha Vágnera velmi dobrá.
Nyní si společnost za pochodu vyřizuje potřebné certifikace, aby se kromě oprav mohla co nejdříve pustit i do výroby železničních vagónů.
„Všechny nutné certifikáty budeme mít do začátku září. Počítáme s tím, že novovýroba se rozjede do tří týdnů a v poměru s opravami vagónů, s nimiž jsme již začali, bude činit zhruba polovinu objemu naší činnosti. Aktuálně se zákazníky předjednáváme opravu více než 1500 vozů a výrobu více než 400 vozů,“ přibližuje Vojtěch Vágner.
Podniku velmi pomáhá skutečnost, že v současnosti prožívá železnice v evropských zemích boom a zároveň je potřeba obměnit zastaralý vozový park. Jestli tedy Vojtěch Vágner z něčeho v aktuální situaci nemá obavy, je to nedostatek zakázek.
Také proto se v Lounech, po nezbytném vyklizení areálu, snažili o co nejrychlejší obnovení činnosti. I přes vysoké počáteční náklady počítá management společnosti, že by se vagónka zhruba do roka mohla dostat do provozního zisku.
Zdroj: E15