Výpravčí mizí
- Pokračující modernizace tratě Benešov - Tábor vstupuje do další fáze, kdy z železničních stanic zmizí další zaměstnanci. Po nadbytečných hradlářích a signalistech, které na dobudovaných úsecích koridoru nahradilo zabezpečovací zařízení spoluřízené a hlídané počítači, cestující přestanou vídávat v Olbramovicích výpravčí. Dva odejdou do důchodu a další se zacvičují na jiných pracovních pozicích.
"
Lidé, na jejichž chování na nástupištích dohlíží kamerový systém, se budou muset spolehnout na hlášení staničního rozhlasu a informace na elektronických odjezdových tabulích, na které budou dohlížet operátoři centrálního dispečerského pracoviště (CDP) na pražské Balabence, v blízkosti západního okraje železniční stanice Praha - Libeň.
„Podle harmonogramu přepínání dálkově ovládaného zabezpečovací zařízení do Centrálního dispečerského pracoviště Praha zatím pro úsek Olbramovice - Praha Uhříněves platí, že ke zrušení výpravčího v Olbramovicích a převedení dirigujícího dispečera do Benešova dojde v první polovině května," potvrdil Jakub Ptačinský ze Správy železniční dopravní cesty.
Trať se zjednodušenými dopravními poměry
Dirigující dispečer pro trať se zjednodušenými dopravními poměry Olbramovice - Sedlčany bude v benešovské dopravní kanceláři ve směně jako druhý výpravčí a bude vydávat souhlas k odjezdu vlaků na „Sedlčanku".
Správné postavení výhybek a znak dovolující jízdu na odjezdovém návěstidle zajistí příslušný úsekový dispečer z CDP, který bude komunikovat i s dosavadními fungujícími stanicemi Heřmaničky, Ješetice a Střezimíř, které čeká zrušení po dostavbě úseku Votice - Sudoměřice. První terénní práce na něm začnou koncem května, po kolaudaci dvoukolejného úseku Sudoměřice - Tábor.
K redukci dojde také v Čerčanech, kde zůstane jediný výpravčí pro řízení vlakové dopravy do Týnce nad Sázavou a Ledečka. Provoz na hlavní trati přes Čerčany bude dálkově řídit pražské CDP, v němž bude po zapojení všech tratí pracovat asi 130 úsekových a traťových dispečerů i 35 operátorů.
Zdroj: denik.cz