Správě železnic se otevírají dveře k vylepšení dalšího úseku 3. koridoru kolem Berounky. Plán na takzvanou optimalizaci necelých sedmi kilometrů dlouhého úseku od Karlštejna k Berounu úspěšně prošel posouzením vlivu na okolí (EIA). Ministerstvo životního prostředí vydalo souhlas 7. dubna.
Stavba by měla proběhnout v letech 2022 až 2024. Zahrne rekonstrukci železničního spodku a svršku, výstavbu odbočky Lom, úpravu nástupiště a přejezdu v obci Srbsko, mostů a propustků, modernizaci zabezpečovacího zařízení. Součástí plánů je také zajištění skalních svahů podél trati.
Právě ke skalám se váže několik podmínek ministerstva životního prostředí. Stavbaři musejí například ochránit trsy lomikamene trsnatého, lomikamene vždyživého a hvozdíku dočasnou konstrukcí. Zachovat musejí i exempláře vzácné rostliny včelníku rakouského. Podmínky se týkají například i protihlukových opatření, která musejí mít primárně podobu absorbérů, stěny se připouštějí jen v nejnutnějších případech.
Zdroj: Doprava