Rádi bychom zareagovali na příspěvek paní Burešové k novému jízdnímu řádu 2018. Cílem všech lidí, kteří připravují jízdní řády, je nabídnout co nejlepší spojení a přípoje. Jejich samotný vznik však ovlivňuje velmi mnoho skutečností (požadavky na trasy vlaků, jejich četnost, vyčerpaná kapacita tratí, v Kolíně pak především koridoru do Prahy atd.
Všichni se snaží zajistit přípoje hlavně v nejfrekventovanějších směrech. Proto je v Kolíně zajištěna návaznost osobních vlaků od Pardubic na rychlíky do Prahy, které tuto trasu zvládnou za 38 minut. Přibližně o 40 minut rychleji než je tomu u osobního vlaku. Doba na přestup je čtyři minuty. Běžná cena je u rychlíku i osobního vlaku stejná. V rychlících se už neplatí drahé příplatky jako za socialismu, proto s nimi dnes jezdí lidé i na krátké vzdálenosti.
Naopak před rokem 1989 jezdili lidé kvůli drahým rychlíkům osobními vlaky i na více než stokilometrové vzdálenosti, třeba z Prahy do České Třebové.
Zdroj: Metro