V Praze přibyly další křižovatky s preferencí MHD

31.01.2025 15:39

Během uplynulého roku stoupl v Praze podíl křižovatek, kde mají preferenci tramvaje už na 93,8 procenta. U autobusů pak podíl dosahuje 58,4 %. O 1,84 km přibylo také vyhrazených pruhů pro autobusy, z toho 0,4 km na tramvajovém tělese.

Informoval o tom organizátor veřejné dopravy Ropid, podle kterého jde v případě buspruhů o zdánlivě bezvýznamná vylepšení, která však autobusům v daných místech výrazně pomáhají. Letos se pruhy upraví na dalších deseti místech, zejména v souvislosti s převedením autobusů na nový Dvorecký most.

Nové vyhrazené pruhy pro autobusy se snažíme projektovat s maximální ohleduplností i pro ostatní účastníky silničního provozu. Mnohdy totiž stačí jen vhodně přeskládat řadicí pruhy před křižovatkami, aniž bychom omezili celkový průjezd aut v nejžádanějších směrech. Také se snažíme maximalizovat jízdu autobusů po tramvajových tělesech,“ uvedl ředitel Ropidu Petr Tomčík.

Preference tramvají přibyla loni na dvou světelně řízených křižovatkách a funguje již na 242 z nich. Preference autobusů pak přibyla na deseti křižovatkách a dosáhla počtu 310.

Buspruhů je v Praze nyní celkem 73,63 km. Nejvýznamnější úpravy pro lepší průjezd se loni provedly například na Praze 6, kde změny nejprve vyvolávaly emoce či obavy. Šlo o ulice Evropská, Jugoslávských partyzánů a Kamýcká – Roztocká – Podbabská. Jejich platnost je nyní neomezená.Další buspruhy vznikly na Novopetrovické ulici, od zastávky Jakobiho až po křižovatku s ulicí Štychova (celkem 645 m).

V ulici Na Poříčí mohou autobusy linky 207 nově jezdit po tramvajovém tělese v úseku pod severojižní magistrálou, zároveň pak v ulici 17. listopadu od zastávky Staroměstská až před zastávku Právnická fakulta.

V Radlické pak mají tutéž výhodu linky 120, 231 a 232 od od Bieblovy ulice po ulici Za Ženskými domovy.

Zdroj: dpp