Správce italské železniční sítě Rete Ferroviaria Italiana (RFI) uzavřel smlouvu s konsorciem Iricav Due na projekt a výstavbu železničního uzlu v severoitalské Vicenze. Kontrakt má hodnotu 1,82 miliardy eur, úsek bude klíčovou součástí vysokorychlostní trati z Verony do města Padova.
Ta má po dokončení měřit 76,5 kilometru a je rozdělena do tří úseků. Nejdelší z nich z Verony do stanice Bivio Vicenza má délku 44,2 km a jeho stavba za 2,4 miliardy eur začala již v roce 2020. Aktuálně jsou stavební práce dokončeny z 35 procent. Na nyní zahájenou stavbu uzlu Vicenza naváže třetí 26 kilometrový úsek, kde se v nyní dokončují projektové práce.
Uzel bude představovat 6,2 kilometru kolejiště mezi městem Altavilla Vicentina a hlavním nádražím ve Vicenze. Na většině jeho délky se bude jednat o rekonstrukci stávající tratě. Projekt má za úkol zkapacitnit a zrychlit regionální i nákladní dopravu v oblasti.
Projekt a stavební práce včetně instalace technologií má podle webu Railwaypro na starosti společnost Webuild. Druhým členem konsorcia je firma Hitachi Rail, která dodává zabezpečovací systém ERTMS úrovně 2.
Zdroj: Doprava