Tramvajová trať na pravém břehu Vltavy se prodlouží do Komořan
Pražští radní schválili přípravu nové tramvajové trati na jihu metropole. Půjde o prodloužení spojení podél Vltavy ze zastávky Nádraží Modřany do Komořan. Stavba trati by se měla podle radních uskutečnit v letech 2027 až 2029.
Praha zadala zpracování zadání plánované proměny Komořanské ulice Institutu plánování a rozvoje (IPR) už v roce 2020. Vypracování projektové dokumentace včetně EIA a následného pravomocného společného povolení dostal na starost dopravní podnik (DPP).
Studie byla podle radních nutná kvůli prolínání zájmů města a soukromého investora. V prostoru zaniklého průmyslového areálu Cukrovar Modřany totiž vzniká nová zástavba společnost Skanska. Do zahájení stavby se tak musí vyřešit i majetkoprávní příprava. V souvislosti s ní koupila Praha loni od Českých drah zaniklé nádraží Modřany, pozemky chce vyměnit právě se Skanskou.
Projekt je také úzce spjatý s plánovaným dopravním propojením městské části Praha 12 s Pražským okruhem.
Dopravní podnik nyní musí upřesnit prostorové a technické řešení budoucí tramvajové trati v koridoru Komořanské ulice včetně jejího napojení na stávající tramvajovou trať do Modřan.
Podle schváleného rozhodnutí je cílem nové tramvajové trati zrychlení městské hromadné dopravy a zlepšení životního prostředí nahrazením autobusů tramvajemi. Trať má měřit 2,5 kilometru a bude na ní pět zastávek. Odhadované náklady vybudování jsou 670 milionů korun, na dalších 30 milionů vyjde projekt.
Tramvajová trať povede od stávajících zastávek Nádraží Modřany podél Komořanské ulice směrem na jih, v boční poloze západně od samotné komunikace, až k ulici U Soutoku, kterou překříží.
Následně bude trať pokračovat po mostě přes Cholupický potok a následně po tělese nevyužívané železniční vlečky, která je vedená mezi ulicemi Nad Teplárnou a U Skladu, dále pak U Klubu
a U Vlečky.
Na začátku tohoto koridoru se trať stočí směrem na východ, překříží Komořanskou ulici a bude dál pokračovat až do průmyslového areálu, který je situován severně od ulice Do Koutů, a je
určen k revitalizaci a k výstavbě bytových domů. Zde bude tramvajová trať ukončena smyčkou v koordinaci s plánovanou bytovou výstavbou.
Zdroj: Doprava