Tramvají do Bohnic
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) začal shánět první povolení pro stavbu nové tramvajové trati z Kobylis do Bohnic. Nová trať má být součástí takzvané severní tramvajové tangenty, která by propojila Prahu 6 a Prahu 8.
Do takzvaného zjišťovacího řízení poslal dokumentaci k 3,5 kilometru dlouhé trati, která řeší především vliv stavby na životní prostředí. Jde o první krok úředního procesu, na jehož konci by mělo být stavební povolení. Kompletní materiál je v registru EIA. Dokumentaci zpracoval Metroprojekt.
Trasa novostavby je navržena dvoukolejně a je vedena uprostřed stávajících komunikací s jízdními pruhy po obou stranách. Na stávající tramvajovou trať v Kobylisích se napojí v Klapkově ulici, konečná zatím bude v Lodžské před křižovatkou Lodžská x Mazurská.Z Kobylis do Bohnic má vzniknout celkem sedm zastávek s pracovními názvy Katastrální úřad, Kobyliské náměstí, Písečná, Šutka, Dunajecká, Botanická zahrada – sever a Lodžská.
Tramvaje by v budoucnu měly nahradit autobusy, které propojují sídliště v Bohnicích s metrem C. „Autobusové linky jsou zejména ve špičkových obdobích již v současném stavu na hraně přepravní kapacity,“ upozorňuje dokumentace. Přechod na tramvaje navíc pomůže městu splnit cíle Klimatického závazku, podle kterého se mají snížit emise CO₂ v Praze do roku 2030 o 45 % v porovnání s rokem 2010. Do roku 2050 pak chce město nulové emise.
DPP aktuálně plánuje zahájení v roce 2028, stavba má zabrat tři roky. Na tramvaj měla původně navázat i lanovka z Bohnic do Podbaby, pražský magistrát ale plány na její vybudování zamítl s vysvětlením, že by došlo k údajnému narušení krajinného rázu.
Zdroj: dpp