Tendr na dualizaci peršingů RegioJetu nevyšel, firma to zkusí znovu
Společnosti RegioJet se zatím nepodařilo najít dodavatele, který by přestavěl 30 let staré stejnosměrné lokomotivy řady 162 (zvané Peršing) na dvousystémové. Výběrové řízení dopravce zrušil s tím, že jediný dodavatel nesplnil podmínky.
Podle zprávy na profilu zadavatele byla jediným zájemcem o zakázku brněnská firma Alta. „Po prostudování předložené dokumentace jsme zjistili, že není bohužel stoprocentně v souladu s požadovanými legislativními podmínkami,“ uvedl mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj. Podle informací na profilu zadavatele zadavatel před podpisem smlouvy zjistil, že „smlouva o dílo předložená Účastníkem v rámci jeho nabídky nekorespondovala se závazným návrhem smlouvy o dílo připojeným k zadávací dokumentaci“. Dopravce tak vyhlásí tendr znovu.
Zakázka na přestavbu devíti strojů má být z velké části financována z evropských fondů, její předpokládaná hodnota byla 160 milionů. Do jednosystémových lokomotiv řady 162 pro stejnosměrnou trakci má být vestavěn i střídavý trakční systém 25 kV/50 Hz. Lokomotivy pak budou přeznačeny na řadu 362. „Předpokládáme i nadále zájem o uvedenou zakázku na úpravu lokomotiv,“ doplnil Ondrůj.
Peršingy se staly základem flotily RegioJetu a umožnily v kombinaci s ojetými vozy od ÖBB jeho start. RegioJet je koupil od italského dopravce Ferrovie Nord Milano. Vzhledem k tomu, že jde o poslední vyrobenou sérii těchto lokomotiv (rok 1991), počítá RegioJet s jejich provozem i do budoucna. Vedle dualizace je chce osadit i systémem ETCS; první tendr nicméně rovněž nevyšel.
Zdroj: Doprava