Táborští strojvedoucí se již školí na nové vlaky
První RegioFox přijel v půlce dubna do táborského depa a slouží ke školení dílenského personálu v depu, vlakových čet a strojvedoucích tak, aby byli všichni zaměstnanci Českých drah dopředu připraveni na zahájení pravidelného provozu moderních, bezbariérových jednotek RegioFox.
„Táborské depo je budoucí domov pro sedm moderních motorových jednotek RegioFox, které budeme po otevření nového mostu přes Vltavu u Červené vypravovat na vlaky z Tábora do Písku a Strakonic. Do té doby budou dočasně jezdit na trati z Veselí nad Lužnicí do Českých Velenic. Abychom uvedli nové vlaky do provozu co nejrychleji po jejich převzetí od výrobce, začali jsme školit kolegy z Tábora v předstihu na jedné středočeské jednotce, která je ve zkušebním provozu, už nyní,“ řekl Jiří Ješeta, člen představenstva Českých drah a náměstek pro osobní dopravu, s tím, že v rámci komplexního výcviku personálu jsou určené spoje, na kterých bude jezdit. Poprvé tak vyrazil z Tábora do Olbramovic. Motorové jednotky RegioFox jsou bezbariérové, klimatizované vlaky vybavené dalšími službami pro pohodlné cestování do zaměstnání, školy nebo za volnočasovými aktivitami, a to např. palubní Wi‑fi sítí, elektrickými zásuvkami a USB konektory pro dobíjení cestovní elektroniky, prostory pro velká zavazadla včetně kočárků a jízdních kol nebo audiovizuálním informačním systémem. Motorové jednotky jsou vybaveny motory Rolls‑Royce s možností využívat nejnovější generaci šetrných paliv HVO.
Výrobcem RegioFoxů přezdívaných lidově také jako „liška“ je polská společnost PESA v Bydhošti. V současné době zajišťuje dodavatel jejich schválení u Drážního úřadu, které je nezbytné získat před předáním vozidel dopravci. Po schválení vozidel a jejich převzetí Českými drahami budou v letošním roce uvedeny do provozu na tratích v Jihočeském, Středočeském, Královéhradeckém, Pardubickém a v Plzeňském kraji, v kraji Vysočina a v Praze. Celkem je nyní objednáno 106 motorových jednotek RegioFox.
RegioFoxy jsou označeny jako řada 847. Mají délku zhruba 44 metrů, váží přes 80 tun a nabízejí celkem 115 míst k sezení. Jejich maximální rychlost je 120km/h a mají výkon 750kW. Jsou vybaveny evropským vlakovým zabezpečovacím systémem ETCS a radiokomunikací GSM‑R. V Jihočeském kraji už jezdí 14 moderních elektrických jednotek RegioPanter a letos je doplní dalších 5 elektrických vlaků stejného typu a 7 motorových jednotek RegioFox.
Zdroj: dp