„Zahájení stavby je plánováno na druhou polovinu roku 2018, dokončení do roku 2020,“ uvedl Illiaš. SŽDC v současné době se zpracovává dokumentaci stavby pro územní rozhodnutí.
Přečtěte si: SŽDC zrušila největší železniční tendr posledních let, Ťok posílá kontrolu
První etapa modernizace trati za téměř miliardu korun bez DPH byla dokončena v letošním roce, většina peněz pocházela z evropské dotace. V úseku ze Stéblové do Opatovic nad Labem byla vybudována druhá kolej, vlaky se zde mohou míjet bez zastavování. Vznikla také nová stanice s bezbariérovými nástupišti, protihlukové stěny, nové je trakční vedení a zabezpečovací zařízení.
V úseku mohou nyní vlaky projíždět rychlostí až 160 kilometrů za hodinu. Protože však SŽDC po nátlaku místních obyvatel dočasně obnovila i nedalekou zastávku Opatovice-Pohřebačka, soupravy musejí často zastavovat a úspora času je tak malá. V budoucnu bude ještě nutné rekonstruovat poslední úsek tratě mezi Rosicemi nad Labem a Stéblovou.
Zdroj: E15