Stavební práce v budově plzeňského hlavního nádraží se přesunou do spodní haly, která se uzavře pro cestující
Většina změn bude probíhat přes noc, aby byl dopad pro cestující minimální. Přesun vnitrostátních pokladen do horní haly je připraven ze 4. na 5. ledna, přemístění mezinárodních pokladen z 5. na 6. ledna a odjezdových a příjezdových tabulí z 6. na 7. ledna. V době stěhování a prvních dnů v novém režimu Správa železnic zajistí koordinátory pro případné navádění cestujících. Od pondělí 10. ledna bude spodní hala kompletně uzavřena, zůstane v ní pouze koridor k výtahu. Veškeré služby včetně veřejných toalet budou k dispozici v horní hale.
Celá výpravní budova bude osazena provizorním orientačním systémem, zároveň na všech vstupech (podchod ze Šumavské i Železniční ulice a z přednádraží) bude osazen situační plánek stanice, aby cestující věděli, kde a jaké služby jsou dostupné.
Práce na rekonstrukci výpravní budovy začaly letos v květnu a potrvají minimálně dva a půl roku. Letos se soustředily do zázemí spodní haly a na centrální schodiště, kde budou nově dva eskalátory. Zhotovitelem je SPOLEČNOST NÁDRAŽÍ PLZEŇ, kterou tvoří Metrostav DIZ jako vedoucí společník, dále OHLA ŽS a AVERS, cena je 668 mil. Kč.
Celý objekt dostane novou střechu a fasádu, vše s důrazem na jeho památkovou ochranu. Důležitou součástí rekonstrukce pak bude výměna všech vnitřních rozvodů a také oken a dveří, což zajistí nižší energetickou náročnost budovy. Dále dojde k vytvoření administrativně- provozního zázemí složek Správy železnic a dopravců včetně úprav ve vyšších patrech.
Zcela se přestaví horní hala, která bude sloužit jako otevřený čekárenský prostor v podobě obchodní pasáže s komerčními jednotkami po obou stranách. Snadnější překonání výškového rozdílu mezi hlavní a horní halou zajistí eskalátory a výtahy.
Hlavní hala bude mít nové komplexní osvětlení a kamery s přímým dohledem. Součástí orientačního a informačního systému budou hlasové majáčky pro nevidomé a indukční smyčky pro sluchově postižené.
Zdroj: Doprava