Stavba mezi Karlštejnem a Berounem získala pravomocné územní rozhodnutí
Práce budou zahrnovat kompletní rekonstrukci železničního svršku a spodku, mostů a propustků, zabezpečovacího a sdělovacího zařízení, trakčního vedení a všech ostatních technologií. Na zastávce Srbsko se vybudují nová, bezbariérová nástupiště a podchod, rekonstrukcí projde také přilehlý přejezd. Pro zajištění větší kapacity trati a tím i spolehlivosti dopravy dojde zhruba v polovině úseku k vybudování nové odbočky Lom, která umožní vlakům přejíždět z jedné koleje na druhou. Pro zvýšení bezpečnosti provozu dojde k sanaci a zajištění skalních masivů nad tratí.
Realizací stavby se rychlost vlaků zvýší nejprve na 100 km/h, po aktivaci ETCS pak na 120 km/h. Práce budou probíhat za jednokolejného provozu, s omezením výluk na nutné minimum. Celkové investiční náklady stavby jsou vyčísleny na 1,7 miliardy Kč.
Zdroj: sž