Správa železnic obnovila provoz mezi Břeclaví a Hodonínem
Správa železnic dnes v 7:00 obnovila provoz na koridoru mezi Břeclaví a Hodonínem po jedné traťové koleji. Dočkala se za to pochvaly mimo jiné od sdružení nákladních dopravců ŽESNAD.CZ. Vlaky mohou úsekem projíždět sníženou rychlostí a zatím pouze s dieselovými lokomotivami, křižování je možné ve stanici Moravská Nová Ves. Jako první projel úsekem z Břeclavi do Hodonína vlak EC 106 v čele s lokomotivou 754 (Brejlovec). Do Hodonína dorazil v 7:44.
„Po vyčištění průjezdného profilu první traťové koleje probíhaly v pondělí intenzivní opravy železničního svršku. V zastávce Hrušky jsme nahradili dvě kolejnice zdeformované pádem betonové střechy. V úseku zasaženém tornádem proběhlo podbíjení kolejí k odstranění směrových deformací způsobených pády stromů a protihlukových stěn do kolejiště,“ uvedl mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.
Pro obnovení provozu bylo podle něj zásadní také zprovoznění zabezpečovacího zařízení na trati i ve stanicích. Stavba nových návěstidel začala v neděli. Dodavatel také osadil nové světelné výstražníky na dvou zničených přejezdech, doplní se ještě závory. Přejezdová zabezpečovací zařízení budou kompletně funkční ve středu.
Od pondělí probíhá v úseku Hrušky – Hodonín odstraňování zbývajících trosek i z druhé traťové koleje. Stejně jako poničené části trakčního vedení se sváží na provizorní skládku ve stanici Lužice.
Vyčíslené škody způsobené tornádem na koridoru mezi Břeclaví a Hodonínem přitom stále rostou. Z původně odhadovaných 100 milionů už činí 320 milionů korun. Převážná část (přibližně 200 milionů) připadá na zničené trakční vedení. Velké škody jsou také na protihlukových stěnách a nádražních budovách.