Spojení Berlín-Mnichov se budovalo 25 let

10.09.2017 13:30

Na vysokorychlostní trať mezi Mnichovem a Berlínem vyjedou letos první vlaky rychlostí 300 kilometrů v hodině. Projekt za miliardy eur zahrnuje stovky mostů i desítky tunelů a práce na něm trvaly více než čtvrt století.

 

Vysmívanému projektu Němci v narážce na četné tunely včetně jednoho osmikilometrového přezdívali „nejdelší metro na světě“ či ,miliardový hrob daně solidarity“. Trasa vlaku ICE z Berlína do Mnichova se do obecného povědomí zapsala po bok velkého berlínského letiště, z něhož dosud neodstartovalo jediné letadlo, přestože vzdušný přístav měl být dávno hotov.

 

Projekt politici opakovaně pohřbívali a provázely jej závažné pochybnosti. Složitostí a náklady se zařadil kamsi mezi stavbu berlínského hlavního nádraží a přestavbu železničního uzlu „Stuttgart 21“. Zatímco nádraží je podle kritiků předimenzované či špatně zakomponované do města, modernizace železnice ve Stuttgartu se protáhla a prodražila kvůli zjevně podceněnému složitému terénu.

Zdroj: E15