Leo Expres už má takřka jistý provoz na trati mezi Bratislavou a Komárnem od prosince příštího roku. Slovenská vláda schválila tento týden návrh rámcové smlouvy s českým dopravcem. Uložila ministerstvu dopravy, aby ji podepsalo. Kompletní materiál je na stránkách vlády.
Leo Express převezme provoz na trati po Železničné spoločnosti Slovensko (ZSSK), před ní na trase jezdil RegioJet. Podklady pro vládu neuvádí cenu, ale potvrzují dřívější informace, že Leo Express na trať nasadí dieselové jednotky Alstom Lint 41 (BR 648). Od začátku plnění smlouvy jich má mít 19, od roku 2025 ještě další dvě navíc. Mají 140 míst k sezení.
Slovenské ministerstvo dopravy oznámilo výběr Leo Expressu letos v létě. Slováci postupovali formou soutěžního dialogu s přímým zadáním. Klasické výběrové řízení jim loni na jaře zkrachovalo, neboť se přihlásila pouze ZSSK a její nabídka „výrazně překonala představy ministerstva“.
Na trati z Bratislavy do Komárna jezdil do prosince 2020 RegioJet, který získal v minulosti smlouvu také přímým zadáním. Po jejím uplynutí se stát rozhodl provizorně zadat provoz ZSSK, která provozuje soupravy ve spolupráci s ÖBB. Kromě Leo Expressu se přihlásily ještě ZSSK a Yossaria Trains. Slovenský ministr dopravy Andrej Doležal znovu zopakoval, že s firmou jedná o převzetí provozu dříve než v prosinci příštího roku.
Pro Leo Express, který majetkově ovládají španělské dráhy Renfe společně s výrobcem vozidel CAF, půjde o druhou zakázku v závazku veřejné služby. Dosud jezdí na Orlicku v Pardubickém kraji.
Zdroj: Doprava