Skončila přestavba karlovarského nádraží
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes slavnostně ukončila celkovou přestavbu stanice Karlovy Vary Horní nádraží. Už od roku 2017 slouží cestujícím nová výpravní budova, nyní k ní přibyly nástupiště, nový podchod a výtahy. Úpravami prošly železniční svršek a spodek, trakční vedení i zabezpečovací zařízení. Fakticky je nádraží nicméně hotovo už řadu týdnů, dnes se slavilo a stříhalo.
„Karlovy Vary jsou díky lázeňství i poloze blízko hranic oblíbeným cílem našich i zahraničních turistů, kteří přijíždějí do města vlakem. Jsem rád, že první dojem o místě svého pobytu získají v železniční stanici, která odpovídá standardům 21. století,“ uvedl generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda.
Horní nádraží bylo dlouhá léta v krajském městě strašákem. Stavba staniční části začala hned po dokončení první části projektu, tedy výstavbě nové výpravní budovy, do jejíchž prostor se postupně přemístila veškerá technologie a ovládání nového zabezpečovacího a sdělovacího zařízení. V návaznosti na modernizaci stanice nechalo město postavit novou lávku z přednádraží na sídliště Růžový vrch.
Zajímavostí byla repase historického přístřešku umístěného původně nad 1. a 2. nástupištěm, který je nově umístěný nad kusou 3. kolejí. Jde o ocelolitinovou konstrukci z produkce strojíren a železáren Samuela Bondyho v Praze, která byla na nástupiště osazena roku 1891. Renovace se dočkala po dlouhých desetiletích, když přečkala i poválečné opravy, kdy byla zkrácena na polovinu.