RegioJetu připlul z Číny do Evropy poslední Sirius
Čínská společnost CRRC dnes převáží do Česka poslední ze tří jednotek Sirius pro českého dopravce RegioJet. Ten ho nasadí do provozu na přelomu ledna a února příštího roku.
Stejně jako v případě prvních dvou jednotek putoval vlak z Číny lodí zhruba dva měsíce do Hamburku, kde se musely jednotlivé články spojit a nakolejit. Dnes souprava dorazila do Děčína, odkud ji čeká noční přesun přes Kralupy do zličínského depa RegioJetu. Dopravcem na českém území je IDS Cargo.
Jednotku čekají ještě úpravy interiéru a povinná technicko-bezpečnostní zkouška. Zařazení do provozu na lince R23 z Kolína do Ústí nad Labem očekává RegioJet na přelomu ledna a února, uvedla mluvčí firmy Alexandra Janoušek Kostřicová. Jednotky mají číselné označení 665.
Podle smlouvy s ministerstvem dopravy mají na lince R23 jezdit od změny jízdního řádu soupravy, u kterých je podmínkou dostupnost alespoň jedněch dveří na každé straně vlaku s výškou nástupní hrany v rozmezí 550 až 650 mm. Podle smlouvy jsou na rychlíky turnusovány tři soupravy. Na lince dosud jezdí dvě jednotky Sirius, třetí souprava je z klasických vozů.Mluvčí ministerstva dopravy František Jemelka uvedl, že RegioJet s předstihem informoval, že v okamžiku zahájení řádného provozu k novému jízdnímu řádu nebude třetí jednotka ještě k dispozici. „Průběžně jsme informovali dopravce, že nepřipustíme žádné výjimky ze smlouvy a případné nesplnění požadavků na nasazení řádných vozidel budeme sankcionovat v souladu s uzavřenou smlouvou,“ dodal Jemelka. Nasazení tří jednotek 665 považuje ministerstvo za splnění všech požadavků smlouvy.
RegioJet se v září dohodl na pětiletém pronájmu jednotek, které si původně objednal Leo Express, ale pak odstoupil od smlouvy. Čínský výrobce získal již v říjnu potřebná razítka k provozu jednotek v Česku včetně čínského ETCS.
Zdroj: dp