Ani letos se nevyhýbají RegioJetu komplikace se železničním spojením do Chorvatska. Kvůli tomu dochází ke zkrácení některých spojů jen do Ogulinu a následnému nahrazení autobusy. Pro cestující to znamená namísto vlaku několik hodin v autobuse.
Na zpoždění si stěžuje řada cestujících na sociálních sítích, redakci Zdopravy.cz se ozvalo také několik čtenářů. Podle RegioJetu jsou za zpožděními hlavně kontroly na maďarsko-chorvatské hranici. Cestující si stěžují i na špatnou informovanost.
Například Stanislav Pavlíček popsal svůj zážitek z cesty zpět. Jel návazným autobusem z Makarské do Splitu na vlak, když všichni cestující v autobuse dostali SMS o tom, že autobusem pojedou až do Ogulinu. Z hodiny a půl na nádraží do Splitu bylo nakonec 6 hodin v autobuse. Řada cestujících si přitom vybrala vlak právě kvůli většímu pohodlí proti autobusu.
Manažerka mezinárodních projektů Tereza Ptáčková potvrdila, že v posledních dnech došlo několikrát k mimořádnému zkrácení vlaku do Ogulinu, aby se eliminovalo zpoždění na příjezdu. „Zpoždění je primárně způsobeno hraničními kontrolami mezi Maďarskem a Chorvatskem. Velký vliv mají také výlukové činnosti po celé trase. Náš letošní upravený jízdní řád je schopen nějakou část zpoždění pojmout, ale omezení bývají na trase tak zásadní, že výši zpoždění nejsme schopni snížit jinak než zmíněnou NAD. V neposlední řadě se také objevilo pár mimořádných událostí, například poruchy zabezpečovacího zařízení v Maďarsku, výpadek trakční energie v Chorvatsku,“ vysvětlila Ptáčková.
Cestující jsou podle ní o náhradní autobusové dopravě informování formou SMS hned poté, co je o ní rozhodnuto. „Cestující, kteří jedou v opačném směru (spoj RJ 1220), jsou informováni SMS taktéž co nejdříve, aby se na cestu mohli náležitě připravit. Ve Splitu s nimi opět komunikuje vlaková posádka a přítomní koordinátoři. Cestující si také mohou zavolat na naše zákaznické centrum, které rádo zodpoví na všechny dotazy se situací spojené,“ dodala Ptáčková.
Pokud je zavedena náhradní autobusová doprava, část soupravy mířící původně do Splitu jede poté zpět na vyčištění do Záhřebu.
RegioJet letos očekává, že mezi Českem a Chorvatskem přepraví až 100 tisíc lidí. „V zásadě denně řešíme, jak nejlépe vzniklou situaci řešit – jak zlepšit komunikaci, organizaci, jestli vše probíhá jak má a případně – proč tomu tak není. Komunikujeme s partnerskými dopravci – železničními i autobusovými, se zahraničními manažery infrastruktury, pohraniční policií, a dalšími, co můžeme udělat více či lépe, aby vlaky jezdily v obou směrech nejlépe bez zpoždění. Chceme, aby se cestující do své finální destinace dostali pokud možno co nejdříve a také komfortně,“ dodala Ptáčková.
Zdroj:: Doprava