Největší středoevropský soukromý osobní železniční dopravce převzal minulý týden v Alstomu další tři nové vícesystémové lokomotivy TRAXX MS3. Nasadí je jak na dálkové osobní vlaky, tak pro výkony v nákladní dopravě.
RegioJet tak má ve své flotile 22 lokomotiv typu TRAXX, z toho 18 nejnovější generace MS3. Dopravce za výhodu nových lokomotiv považuje menší energetická náročnost. V porovnání s jinými stroji je o 5 -7 % nižší.
„Jsme hrdí, že jsme v tomto nelehkém období dokázali dotáhnout nákup 18 lokomotiv, jejichž součástí jsou progresivní technologie umožňující významné úspory. Již do 24 měsíců se má naše flotila rozšířit o dalších 12 strojů TRAXX MS3. Navazujeme touto akvizicí na kontrakt z roku 2019, jehož součástí je opce na dodávku 40 lokomotiv,” říká Petr Kohoutek, finanční ředitel RegioJet.
Velký nákup TRAXX MS3 přináší i postupný konec pronajatých lokomotiv Siemens Vectron pro RegioJet. „Lokomotivy mají relativně jednoduchou koncepci mechaniky pohonu a trakce, a jsou proto z hlediska údržby velmi přátelské a efektivní. Díky unikátnímu řešení silových obvodů trakce a polovodičové techniky řízení pomocných pohonů jsou energeticky mimořádně účinné a v provozu vykazují významné úspory trakční energie,“ uvedl RegioJet v tiskové zprávě k nákupu lokomotiv.
„Kromě zvýšení efektivity a nižších provozních nákladů nám tyto nové lokomotivy umožní další expanzi služeb kvalitní a moderní železniční dopravy pod značkou RegioJet v celém regionu střední Evropy,“ říká Jiří Schmidt, ředitel strategie vlakové dopravy RegioJet.
Lokomotivy jsou přizpůsobené pro provoz v evropském koridoru od Německa, přes Českou republiku, Slovensko, Polsko, Rakousko a Maďarsko. Tyto země představují těžiště aktivit skupiny RegioJet jak v osobní, tak nákladní železniční dopravě. Další rozšíření provozního určení je uvažováno pro Slovinsko, Chorvatsko a Rumunsko.
Všechny tři nové lokomotivy jsou registrovány v Rakousku. Firma důvody zápisu do rakouského registru neuvedla.
Zdroj: Doprava