RegioJet nezvládá plnit podmínky smlouvy s ministerstvem dopravy na rychlíkové lince R23 mezi Kolínem a Ústím nad Labem. Kvůli nedostatku vagónů jezdí často jen s dvouvozovými soupravami namísto požadovaných tří. Zlepšení sliboval v půlce srpna, to ale nenastalo.
„Třívozové soupravy budou zpět v příštím týdnu. Mrzí nás tato situace, stále je to vlivem technického rázu a prodlužováním termínů na dodávky náhradních dílů,“ řekl ředitel RegioJetu Jakub Svoboda.
Nejde přitom o jediný problém, s kterým se RegioJet potýká na této trase. Dnes zrušil jeden z vlaků, konkrétně spoj R1303.
„Šlo o mimořádné zrušení spoje. Důvodem bylo návoz vozu a lokomotivy z údržby. Bohužel vlivem výluky a mimořádné události došlo k velkému zdržení a spoj bylo nutné odřeknout,“ dodal Svoboda.
Mezi Kolínem a Ústím nad Labem jezdíR RegioJet od prosince loňského roku, kdy vystřídal České dráhy. Ministerstvo dopravy o problémech ví a podle vyjádření nesoulady s provozováním podle smlouvy u linky R23 s dopravcem opakovaně řeší. „Vyzýváme ho, aby řádně plnil smlouvu sjednanou se státem. Nedostatky, které jsme zjistili, budou spojeny se smluvní sankcí. Její výši není možné v tuto chvíli jednoznačně vymezit, protože některé standardy jsou posuzovány na základě kontrolních protokolů a jiné ukazatele se uzavírají za celé období jízdního řád,“ řekl mluvčí ministerstva dopravy Martin Brychta.
Problém s dodržováním standardů a smluv se týká i dalších dopravců. „V současné době provádíme zvýšený počet kontrol, které se zaměřují na plnění smluvních závazků u jednotlivých dopravců. Výsledky některých z nich nejsou uspokojivé, v současné době řešíme s dopravci kontrolní protokoly a požádali jsme je rovněž o vyjádření k dalším otázkám týkajícím se obecně zajišťování veřejných služeb objednávaných naším úřadem. Na základě současné praxe a výsledků těchto kontrol se nedá vyloučit, že přistoupíme ke zpřísnění požadavků v nově chystaných smlouvách o veřejných službách,“ dodal Brychta. RegioJet čelí kritice i na lince R8 z Brna do Bohumína.