Nová ostravská tramvaj Škoda 39T v neděli v noci ukončila zkušební provoz, v rámci kterého najezdila 20 tisíc kilometrů bez cestujících a dalších 20 tisíc kilometrů s nimi. První cestující svezla v Ostravě v listopadu, testy byly podle DPO úspěšné.
Vůz teď čeká na schválení a vydání průkazu způsobilosti od Drážního úřadu. Pak dojde k oficiálnímu převzetí tramvaje Dopravním podnikem Ostrava (DPO), zatím stále patří Škodě Transportation. Dopravní podnik vozy přebírá vždy až po vydání průkazu způsobilosti vozidla. To se očekává v průběhu února.
Následovat budou přejímky dalších šesti vozů. Kompletní dodávka 35 tramvají za zhruba 1,8 miliardy má být hotová na podzim letošního roku. DPO má opci na dalších pět vozů, kvůli nedostatku peněz se přitom dohodl s výrobcem na prodloužení lhůty pro využití opce.
„Na cestě k plnému provozu našich nových a nejmodernějších tramvajových souprav 39T jsme úspěšně překročili další důležitý milník. Po udělení všech potřebných dokladů už nebude nic bránit tomu, aby se staly standardní součástí našeho vozového parku,“ uvedl šéf DPO Daniel Morys.
Každá tramvaj má 60 míst k sezení a 140 ke stání. Délka vozu je 26,6 metru, maximální výška se spuštěným sběračem je 3,6 metru, váha prázdného vozidla je více než 36 tun, plně obsazeného pak i 56 tun. Cena za jeden kus vozidla je 47,5 mil. korun.
S postupným nasazováním nových tramvají budou vyřazovány vysokopodlažní tramvaje T3 a T6, které jsou dnes vypravovány jako spřažené.
Zdroj: Doprava