Bavorský objednatel veřejné dopravy BEG (Bayerische Eisenbahngesellschaft) završil soutěž na provoz regionálních vlaků v oblastech přiléhajících k českým hranicím: Horní Falci a Bavorském lese. Výkony uhájila Die Länderbahn, která oblasti obsluhuje pod značkou Oberpfalzbahn, respektive Waldbahn. BEG soutěž vypsal před rokem.
Soubor Horní Falc zahrnuje linku RB 23 z Řezna údolím řeky Naab do Marktredwitzu a síť kolem Chamu s linkami Schwandorf – Cham – Furth im Wald (RB 27), Cham – Lam (RB 28) a Cham – Waldmünchen (RB 29). Doba platnosti nové smlouvy je dvanáct let, od prosince 2025 do prosince 2037.
Bavorsko si nicméně vymínilo možnost jejího zkrácení či prodloužení, neboť spolková vláda plánuje na období 30. let elektrifikaci tratě Řezno – Marktredwitz – Hof. Datum zahájení a dokončení stavby zatím není stanoveno. Následně chce BEG objednat elektrická vozidla, pro síť kolem Chamu pak počítá do budoucna s bateriovým pohonem.
Plánovaný přechod na hybridní pohon trolej/baterie je také důvodem, proč smlouva na oblast Bavorského lesa je kratší. Smlouva je na devět let, od prosince 2025 do prosince 2034. BEG aktuálně prověřuje možnost nasazení hybridních vozidel, která by po dokončení potřebné infrastruktury mohla vyjet začátkem příští dekády.
Oblast zahrnuje trať z Plattlingu přes Deggendorf a Zwiesel do Bayerisch Eisenstein (RB 35) a všechny tratě, které z ní odbočují: Zwiesel – Grafenau (RB 36), Zwiesel – Bodenmais (RB 37) a Gotteszell – Viechtach (RB 38).
Počet objednaných vlakových kilometrů by měl oproti dnešku v obou oblastech vzrůst, v Horní Falci až o 23 procent, v Bavorském lese o 15 procent. BEG v této souvislosti připomíná, že od 11. prosince 2022 zahustil provoz na oblíbené trati v Národním parku Bavorský les Zwiesel – Grafenau. Vlaky jezdí v hodinovém taktu místo dřívějšího dvouhodinového.
Zdroj: Doprava