Měsíce výluk na legendární trati z Prahy do Čerčan, zvané Posázavský pacifik, se koncem dubna stanou minulostí. Správa železniční a dopravní cesty dokončuje rozsáhlou rekonstrukci za tři čtvrtě miliardy korun, která ve víc než stoleté historii trati nemá obdoby. Stavaři kompletně vyměnili koleje a vybudovali nové zabezpečovací zařízení nástupiště.
„Celkové investiční náklady revitalizace jsou 754 milionů korun, stavba byla z 80 procent navržena na spolufinancování z Evropské unie,“ řekl mluvčí SŽDC Marek Illiaš. Dodavatelem bylo sdružení společností Strabag Rail a AŽD Praha.
Modernizace začala loni v červenci a včetně všech dodělávek potrvá ještě do června. Výluky však skončí 29. dubna.
Část nádraží, která se uchovala takřka v původní podobě z přelomu 19. a 20. století,
nyní zásadně změnila svůj charakter. SŽDC nechala v Praze v Braníku, Vraném nad Vltavou, Davli, Jílovém u Prahy a Týnci nad Sázavou postavit mohutná nástupiště. Změnily se i některé zastávky. Obnovy se dočkaly také přejezdy.
Nová zabezpečovací zařízení jsou ovládána dálkově.
Zdroj: E15