Polská lokomotiva na 200 km/h, premiéra CZ LOKO či Mireo s českými sedačkami
V Gdaňsku dnes začal již patnáctý ročník druhého největšího veletrhu kolejové dopravy v Evropě. Na veletrh Trako se sjelo přes 500 vystavovatelů včetně řady českých firem. Oproti ročníku 2021 je ale tentokrát počet nových vozidel slabší.
Trako zářijový termín střídá pravidelně s berlínským Innotransem, před dvěma lety šlo o první velkou železniční akci po koronavirové pauze. Pořadatelé jubilejního 15. ročníku očekávají až 25 000 návštěvníků. Veletrh končí v pátek.
Ve světové premiéře se u Baltského moře představuje lokomotiva DualShunter 2000 od české společnosti CZ LOKO (více jsme psali zde). Tradičně největší část výstavby zabírá polský železniční průmysl.
V čele venkovní expozice nových vozidel je lokomotiva Griffin s rychlostí 200 km/h pro PKP Intercity. Jde o první polskou lokomotivu na tuto rychlost, je schválena i pro provoz v Česku. Polský státní dopravce PKP Intercity tu současně vystavuje modernizované či nové vozy pro dálkovou dopravu.
Novou jednotku Mireo pro provoz v Lužici představuje Siemens Mobility, jednotka je vybavena sedačkami od českého výrobce Borcad.
Stadler Rail přivezl k Baltu hlavně svoji produkci z polského závodu Stadler Siedlce. Vystavena je zde nová jednotka Flirt pro srbské železnice a také tramvaj Tango NF3 pro Sarajevo. Tramvaj Gamma vystavuje také polský Modertrans.
Zdroj: Doprava