Oprava Gotthardského tunelu pokročila
Švýcarské spolkové dráhy od změny jízdního řádu 10. prosince navýší počet vlaků osobní dopravy, které budou moci projet nejdelším železničním tunelem na světě. Umožní to pokrok v opravě Gotthardského úpatního tunelu po srpnové nehodě a úpravy v organizaci dopravy. Namísto dvou vlaků týdně má začít jezdit 31 spojů týdně. Půjde o spojení v pátek a o víkendu.
SBB svůj plán oznámily v tiskové zprávě, v které současně informovaly o navýšení kapacity pro nákladní dopravce během všedních dnů. Kvůli srpnové nehodě je jeden tunelový tubus částečně neprůjezdný. „Nové přidělení tras je výsledkem pečlivého zvážení potřeb nákladní a osobní dopravy a také průběhu oprav poškozeného západního tubusu,“ uvedly SBB. Rozšíření nabídky podléhá ještě schválení Spolkovým úřadem pro dopravu (BAV).
Gotthardský úpatní tunel o délce 57 kilometrů je nejen nejdelším železničním tunelem na světě, ale také důležitým severojižním spojením pro celou Evropu. Osobní vlaky se mají do tunelu vrátit o víkendech, kdy není taková poptávka po nákladní dopravě. Dosud s výjimkou dvou spojů musí všechny po původní trase přes Göschenen. Ta sice nabízí hezčí výhledy, ale jízda po ní trvá o hodinu déle.
SBB nasadí celkem 17 vlaků v pátek večer a v sobotu ráno ve směru ze severu na jih, v neděli odpoledne pak 14 z jihu na sever. Podle dopravce je v této době poptávka po cestování nejvyšší.
Zdroj: Doprava