Oprava bratislavské tramvaje koupené za tisíc eur může začít

09.10.2021 11:18

Praha chystá po opravě nasazení tramvaje na retrolinku.

V Brně začíná velká oprava tramvaje K2, která má v budoucnu rozšířit historický provoz v Praze. Za tisíc eur ji letos koupil od bratislavského dopravního podniku Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP). Během noci na dnešek byla převezena do ústředních dílen brněnského dopravního podniku (DPMB).

V Brně čeká tramvaj kompletní renovace, která má trvat zhruba devět měsíců. Pražský dopravní podnik za opravu Dopravnímu podniku města Brna zaplatí 9,67 milionu korun bez DPH. Kloubová tramvaj evidenčního čísla 8133 je od roku 2009 odstavena v bratislavské vozovně Krasňany.

Tramvaj po opravě bude jezdit v rámci retroprovozu na lince 23. „Bude to první tramvaj typu K2, která bude v Praze jezdit na pravidelné lince. Chceme takto v rámci retroprovozu prezentovat nejvýznamnější zástupce tramvají Tatra z nejúspěšnějšího historického období 50. až 60. let. Pro veřejnost ho charakterizuje zejména výjimečný design výtvarníka Františka Kardause. K Praze mají tyto tramvaje velmi úzký vztah, všechny zde byly navrženy, zkonstruovány i vyrobeny,“ řekl v červnu člen představenstva a technický ředitel DPP – Povrch Jan Šurovský.

Během devíti měsíců zaměstnanci DPMB tramvaj rozeberou na jednotlivé komponenty, provedou kontrolu, vyvaření nebo výměnu zkorodovaných součástí. Pak dojde na upevnění vlnitého oplechování, které je pro tramvaje K2 typické a lakování do původních barev v červeno-krémových odstínech. Na závěr se vůz dočká nové kabeláže, elektrické výzbroje, pokládky podlah nebo montáže obložení interiéru, stropu a zasklení.

Pracoviště řidiče má funkčně i vizuálně odpovídat původnímu provedení, šoféři zde ale najdou i moderní prvky, které však budou skryty, aby nenarušovaly původní vzhled vozidla. „Tramvaj bude současně vybavena některými prvky nebo funkcemi dle požadavků pražského dopravního podniku nad rámec původního stavu, například antivandalskými fóliemi na oknech nebo kamerovým systémem. Před předáním do Prahy bude také nutné obrátit polaritu elektrické výzbroje,“ doplnil šéf brněnského dopravního podniku Miloš Havránek. V Brně se na rekonstrukci bude podílet většina profesí ústředních dílen, které zaměstnávají 140 lidí. Od karosářů, přes elektrikáře až po lakýrníky nebo stolaře.

Zdroj: Doprava