Odstartovala elektrifikace tratě do Solnice
Trolejové vedení získá dvacetikilometrový úsek z Týniště nad Orlicí přes Častolovice do Solnice. Celý projekt je rozdělený do tří stavebních etap.
Trať plní významnou roli i v nákladní dopravě kvůli zásobování výrobních závodů v průmyslové zóně Solnice/Kvasiny. Modernizací se zvýší nejen její kapacita, ale také rychlost vlaků. Kapacita trati se zvýší díky novým výhybnám Rašovice a Tutleky. Narovnání některých oblouků pak umožní zavedení rychlosti až 120 km/h.
„Díky modernizaci trati se zlepší zásobování výrobních závodů v důležité průmyslové zóně Solnice/Kvasiny. Nová nákladní stanice v koncovém úseku navíc zjednoduší sestavování vlaků s novými automobily. Potenciál ale cítíme i v osobní dopravě, nově bude možné jezdit přímým elektrickým vlakem mezi Hradcem Králové, Rychnovem nad Kněžnou a Solnicí,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.
Práce jsou rozděleny do tří etap
Stavbaři dále zrekonstruují nástupiště na zastávkách Lípa nad Orlicí a Čestice, které získají bezbariérový přístup i nové informační tabule s odjezdy vlaků. Obnovou projde také most přes řeku Bělou v Častolovicích.
Během jednotlivých stavebních etap bude probíhat výstavba základů stožárů, následně se v příštím roce natáhne v celém úseku z Týniště nad Orlicí do Solnice trolejové vedení. Vlaky budou využívat střídavou napájecí soustavu.
Velká změna čeká také úsek z Rychnova nad Kněžnou do Solnice, na kterém přibude zastávka Lipovka. Stanice Solnice se pak rozšíří o nákladové nádraží, které bude tvořit celkem deset kolejí.
Modernizaci a elektrizaci trati Týniště nad Orlicí – Častolovice – Solnice provedou společnosti Eurovia CZ; Chládek a Tintěra, Pardubice a GJW Praha. Celkové náklady na všechny stavby dosahují přibližně 6,7 miliardy korun.
Zdroj: dp