Novinky
20.10.2023 15:54
Areál opraven společnosti Českomoravská železniční opravna (ČMŽO) v Přerově opustil v pátek 21. července první Plecháč neboli lokomotiva řady 242. Stroje této řady odkoupené od mateřských Českých drah se stanou novou posilou našeho lokomotivního parku, a díky jejich modernizaci a dosazení ETCS se počítá s jejich nasazováním v delším časovém horizontu.
Plecháče také na vnitrostátních výkonech postupně nahradí starší lokomotivy řady 230, které však ČD Cargo plánuje využívat v zahraničí, zejména na Slovensku, v Maďarsku a případně dále na Balkáně. Celkem by flotilu lokomotiv řady 242 ČD Cargo mělo tvořit asi 30 až 35 strojů.
Areál opraven společnosti Českomoravská železniční opravna (ČMŽO) v Přerově opustil v pátek 21. července první Plecháč neboli lokomotiva řady 242. Stroje této řady odkoupené od mateřských Českých drah se stanou novou posilou našeho lokomotivního parku, a díky jejich modernizaci a dosazení ETCS se počítá s jejich nasazováním v delším časovém horizontu.
Plecháče také na vnitrostátních výkonech postupně nahradí starší lokomotivy řady 230, které však ČD Cargo plánuje využívat v zahraničí, zejména na Slovensku, v Maďarsku a případně dále na Balkáně. Celkem by flotilu lokomotiv řady 242 ČD Cargo mělo tvořit asi 30 až 35 strojů.
Výběrové řízení na provedení periodických oprav 15 lokomotiv řady 242 v rozsahu R3 (dříve EH oprava) vyhlášené v roce 2022 vyhrála Českomoravská železniční opravna (ČMŽO). Tato rodinná firma vznikla v roce 1994 a dá se říci, že na rozdíl od jiných opravárenských společností začínala téměř od nuly. Svoje zázemí si vybudovala v areálu bývalých Přerovských strojíren, kde má v současné době již pět moderních hal, včetně kolovky a lakovny. Výběrové řízení na provedení periodických oprav 15 lokomotiv řady 242 v rozsahu R3 (dříve EH oprava) vyhlášené v roce 2022 vyhrála Českomoravská železniční opravna (ČMŽO). Tato rodinná firma vznikla v roce 1994 a dá se říci, že na rozdíl od jiných opravárenských společností začínala téměř od nuly. Svoje zázemí si vybudovala v areálu bývalých Přerovských strojíren, kde má v současné době již pět moderních hal, včetně kolovky a lakovny. Areál opraven společnosti Českomoravská železniční opravna (ČMŽO) v Přerově opustil v pátek 21. července první Plecháč neboli lokomotiva řady 242. Stroje této řady odkoupené od mateřských Českých drah se stanou novou posilou našeho lokomotivního parku, a díky jejich modernizaci a dosazení ETCS se počítá s jejich nasazováním v delším časovém horizontu.
Plecháče také na vnitrostátních výkonech postupně nahradí starší lokomotivy řady 230, které však ČD Cargo plánuje využívat v zahraničí, zejména na Slovensku, v Maďarsku a případně dále na Balkáně. Celkem by flotilu lokomotiv řady 242 ČD Cargo mělo tvořit asi 30 až 35 strojů.
Výběrové řízení na provedení periodických oprav 15 lokomotiv řady 242 v rozsahu R3 (dříve EH oprava) vyhlášené v roce 2022 vyhrála Českomoravská železniční opravna (ČMŽO). Tato rodinná firma vznikla v roce 1994 a dá se říci, že na rozdíl od jiných opravárenských společností začínala téměř od nuly. Svoje zázemí si vybudovala v areálu bývalých Přerovských strojíren, kde má v současné době již pět moderních hal, včetně kolovky a lakovny. Areál opraven společnosti Českomoravská železniční opravna (ČMŽO) v Přerově opustil v pátek 21. července první Plecháč neboli lokomotiva řady 242. Stroje této řady odkoupené od mateřských Českých drah se stanou novou posilou našeho lokomotivního parku, a díky jejich modernizaci a dosazení ETCS se počítá s jejich nasazováním v delším časovém horizontu.
Plecháče také na vnitrostátních výkonech postupně nahradí starší lokomotivy řady 230, které však ČD Cargo plánuje využívat v zahraničí, zejména na Slovensku, v Maďarsku a případně dále na Balkáně. Celkem by flotilu lokomotiv řady 242 ČD Cargo mělo tvořit asi 30 až 35 strojů.
Výběrové řízení na provedení periodických oprav 15 lokomotiv řady 242 v rozsahu R3 (dříve EH oprava) vyhlášené v roce 2022 vyhrála Českomoravská železniční opravna (ČMŽO). Tato rodinná firma vznikla v roce 1994 a dá se říci, že na rozdíl od jiných opravárenských společností začínala téměř od nuly. Svoje zázemí si vybudovala v areálu bývalých Přerovských strojíren, kde má v současné době již pět moderních hal, včetně kolovky a lakovny. Areál opraven společnosti Českomoravská železniční opravna (ČMŽO) v Přerově opustil v pátek 21. července první Plecháč neboli lokomotiva řady 242. Stroje této řady odkoupené od mateřských Českých drah se stanou novou posilou našeho lokomotivního parku, a díky jejich modernizaci a dosazení ETCS se počítá s jejich nasazováním v delším časovém horizontu.
Plecháče také na vnitrostátních výkonech postupně nahradí starší lokomotivy řady 230, které však ČD Cargo plánuje využívat v zahraničí, zejména na Slovensku, v Maďarsku a případně dále na Balkáně. Celkem by flotilu lokomotiv řady 242 ČD Cargo mělo tvořit asi 30 až 35 strojů.
Výběrové řízení na provedení periodických oprav 15 lokomotiv řady 242 v rozsahu R3 (dříve EH oprava) vyhlášené v roce 2022 vyhrála Českomoravská železniční opravna (ČMŽO). Tato rodinná firma vznikla v roce 1994 a dá se říci, že na rozdíl od jiných opravárenských společností začínala téměř od nuly. Svoje zázemí si vybudovala v areálu bývalých Přerovských strojíren, kde má v současné době již pět moderních hal, včetně kolovky a lakovny. Areál opraven společnosti Českomoravská železniční opravna (ČMŽO) v Přerově opustil v pátek 21. července první Plecháč neboli lokomotiva řady 242. Stroje této řady odkoupené od mateřských Českých drah se stanou novou posilou našeho lokomotivního parku, a díky jejich modernizaci a dosazení ETCS se počítá s jejich nasazováním v delším časovém horizontu.
Plecháče také na vnitrostátních výkonech postupně nahradí starší lokomotivy řady 230, které však ČD Cargo plánuje využívat v zahraničí, zejména na Slovensku, v Maďarsku a případně dále na Balkáně. Celkem by flotilu lokomotiv řady 242 ČD Cargo mělo tvořit asi 30 až 35 strojů.
Výběrové řízení na provedení periodických oprav 15 lokomotiv řady 242 v rozsahu R3 (dříve EH oprava) vyhlášené v roce 2022 vyhrála Českomoravská železniční opravna (ČMŽO). Tato rodinná firma vznikla v roce 1994 a dá se říci, že na rozdíl od jiných opravárenských společností začínala téměř od nuly. Svoje zázemí si vybudovala v areálu bývalých Přerovských strojíren, kde má v současné době již pět moderních hal, včetně kolovky a lakovny.