Nové vlaky pro Ústecký kraj nebudou z Polska
Nové vlaky mají být dodány do konce roku 2026.
Společnost RegioJet ustoupila od plánů pořídit nové vlaky pro provoz v Ústeckém kraji u polského výrobce Pesa. Poprvé v historii se dohodl se společností Škoda Group na dodávku 23 nových elektrických jednotek. Kontrakt má hodnotu 3,5 miliardy korun. Jde o jednotky, které jsou v Česku známy pod obchodní značkou Českých drah RegioPanter.
O transakci dnes informoval RegioJet v tiskové zprávě, jako první na ni upozornil server Hrot.cz v rozhovoru s majitelem firmy Radimem Jančurou na konci dubna. Nové vlaky mají být dodány do konce roku 2026.
Oznámení o zakázce přišlo jen pár měsíců poté, co RegioJet získal zakázku na provoz v Ústeckém kraji na patnáctiletý provoz takzvané elektrické páteře, tedy vlaků na hlavních tratích v kraji.
PESA ukázala podobu nových vlaků pro rychlíky Praha – Brno. RegioJet s nimi má vyjet v roce 2026
Nové nízkopodlažní jednotky, které jsou navrženy pro provoz na příměstských a regionálních tratích, budou schopné dosáhnout rychlosti až 160 km/h. Objednáno bylo 15 dvouvozových a 8 třívozových jednotek. Dvouvozová jednotka bude dlouhá 53 m se 142 místy k sezení. Třívozová s délkou 80 m nabídne 228 míst k sezení. Součástí bude oddíl první třídy.
„Oznámení dopravce RegioJet o nákupu elektrických jednotek od Škoda Group je skvělá zpráva pro český železniční průmysl. České podniky železničního průmyslu investují ročně miliardy Kč do inovací, výzkumu a vývoje a dodávají do celého světa špičkové výrobky pro moderní železniční dopravu coby páteř bezemisní mobility. Další úspěch tentokrát na domácí půdě u RegioJetu je důkazem, že vlaky české výroby jsou nejlepší volbou pro splnění náročných požadavků dopravců, objednatelů i cestujících,“ říká Marie Vopálenská, generální ředitelka Asociace podniků železničního průmyslu ACRI.
Zdroj: dp