Zhruba šest až osm měsíců zpoždění nabrala výroba nových motorových jednotek pro České dráhy. Dopravci je dodá společnost PESA Bydgoscz. Kromě korporátních barev pro České dráhy budou jednotky jezdit v novém schématu Pražské integrované dopravy (PID). První snímky z výroby jednotky pro PID zveřejnil náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr po kontrolním dnu u polského výrobce.
V případě jednotek v barvách PID dojde k jejich nasazení na tratě v Praze a Středočeském kraji, do dokončení (nebo zahájení) elektrizace zejména pro trať Praha – Kladni. První v barvách ČD jsou určeny pro Jihočeský kraj.
Podle náměstka generálního ředitele a člena představenstva Českých drah Jiřího Ješety je aktuální zpoždění uváděné dopravce zhruba 6-8 měsíců. „První jednotka v barvách Českých drah by měla dorazit na testy na VUZ na přelomu roku,“ dodal Ješeta.
České dráhy uzavřely s výrobcem PESA Bydgoscz rámcovou smlouvu na dodávku až 160 jednotek, zatím zasmluvnily dvěma objednávkami celkem 66 kusů v hodnotě 5,6 miliardy korun. Nové jednotky budou již z výroby vybaveny evropským zabezpečovačem ETCS, nabídnou prostorný interiér, 115 míst k sezení, klimatizaci, bezbariérový přístup, Wi-Fi nebo zásuvky pro dobíjení drobné elektroniky.
Vozidla z první objednávky budou nasazena ve Středočeském, Pardubickém, Jihočeském kraji, na Vysočině a v Praze. Další pak zamíř hlavně do Královéhradeckého kraje.
Stručný popis výbavy objednaných souprav
• moderní světlý a přehledný klimatizovaný interiér s ergonomicky řešenými čalouněnými sedačkami ve verzích pro 1. a 2. třídu;
• bezbariérový nástup s podlahou vozu na úrovni moderních nástupišť bez nutnosti překonávání schůdků, pro cestující na invalidním vozíku budou vybaveny plošinou pro přemostění prostoru mezi nástupištěm a podlahou vozu, přídavný teleskopický schod usnadní nástup na zastávkách s nižšími nástupišti;
• moderní bezpečné dveře ovládané tlačítky, centrálně zavírané a uzamčené již před odjezdem vlaku; pro nevidomé a slabozraké cestující navíc budou přední dveře jednotky vybaveny dálkovým ovládáním reagujícím na vysílačku pro nevidomé a také akustickým majákem.
Zdroj: Doprava