Nová tramvajová trať na Strahov už žádá o stavební povolení
Pražský dopravní podnik zažádal prostřednictvím projektantů z Pragoprojektu o stavební povolení pro novou tramvajovou trať Malovanka – Strahov. Vyplývá to z informací zveřejněných Dopravním a energetickým stavebním úřadem (DESÚ).
Trať má měřit zhruba 1,5 kilometru, plán přitom zahrnuje výstavbu tří zastávek: Malovanka, Koleje Strahov a Stadion Strahov. Začátek je v Bělohorské ulici, kde se nový úsek napojí na stávající tramvajovou trať v křižovatce s Myslbekovou ulicí. Na Strahov povede Vaníčkovou ulicí, kde dosáhne sklonu 55 promile.
V povolení se bude řešit třeba odstanění stromů a chodníků na staveništi, přestavba části Bělohorské a Vaníčkovy ulice a křižovatek na trase.
Na Strahově vznikne nový přestupní terminál. Po dobu stavby se počítá s úplnou uzavírkou části frekventované břevnovské Bělohorské ulice nedaleko Hradčan. Trať povede přibližně v ose Vaníčkovy ulice, které vede z Malovanky ke strahovským kolejím a stadionům. Pro řidiče bude připravena objížďka okolními ulicemi.
Trať povede relativně prudce do kopce, bude potřeba vybudovat řadu opěrných zdí. Vzniknou i nové retenční nádrže kvůli odvodnění. Nové sloupy trakčního vedení se využijí i na veřejné osvětlení, celkem bude těch kombinovaných 146, dalších 28 lamp bude samostatných.
Přestup hrana – hrana
Nová dvoukolejná trať bude celkem měřit 1 296 metrů, v areálu Strahovského stadionu vznikne smyčka. Obratiště má být mezi ulicemi Vaníčkova a Turistická. Zastávka Stadion Strahov bude společná i pro autobusy a po elektrifikaci následně také pro trolejbusy linek 176 a 191.
Současná zastávka Malovanka se přesune mezi křižovatky ulic Bělohorská – Myslbekova a Bělohorská – Vaníčkova. V prostoru vysokoškolských kolejí vznikne nová zastávka Koleje Strahov.
Kromě tramvajových trolejí vznikne na Strahově i zmíněné trolejbusové. V prostoru u stadionu se obě vedení budou dvakrát křížit mezi sebou (stopa z centra a do centra) a 4x se bude trolejbusová stopa křížit na smyčce Strahov.
Zdroj: dpp