Není možné určit, kdy se vlaky rozjedou
Nejvážnější situace na železnici panuje kvůli záplavám i nadále v Moravskoslezském kraji, zejména na Ostravsku a Opavsku. Předběžné odhady škod na infrastruktuře dosahují stovek milionů korun. Správa železnic (SŽ) to napsala v tiskové zprávě.
Značná část ostravského železničního uzlu zůstává pod vodou. Největší komplikace představuje podle SŽ zastavení provozu právě na koridorovém úseku přes Ostravu a Bohumín až na hranici s Polskem.
„Nejen zde ale v tuto chvíli není možné určit, kdy se vlaky znovu rozjedou. U zaplavených úseků bude třeba počkat, až opadne voda, poté je důkladně zkontrolovat a pak případně přistoupit k opravám. To vše potrvá minimálně několik dní,“ uvedla SŽ a přiložila fotky zatopeného ostravského hlavního nádraží.V Olomouckém kraji je situace vážná v podhůří Jeseníků. Nejezdí se také v dalších horských a podhorských oblastech prakticky napříč celou republikou. Celkem zůstává po povodních uzavřeno téměř 60 úseků.
Aktuální situaci ukazuje přehledně aplikace Grapp Správy železnic. Dobrým zdrojem dat o zpožděních či přerušení provozu jsou také účty Správy železnic Datel nebo Českých drah na síti X či na stránkách ČD mimořádnosti.
Zdroj: dp