Obyvatelé Olomouce a okolí se měli v těchto dnech těšit na první předzvěst elektrického provozu na Uničovce, prozatím v úseku Olomouc – Šternberk. České dráhy ale musely plány, oznámené s příchodem nového jízdního řádu loni v prosinci, přehodnotit.
Dráhy plánovaly vypravovat o prázdninách od 1. července první elektrické vlaky, a to konkrétně na spojích Os 13741 Olomouc hl.n. (18:00) – Šternberk (18:11) a Os 13742 Šternberk (18:20) – Olomouc hl.n. (18:31). Zatím ale nemohou.
„Podle aktuálních informací provozovatele železniční infrastruktury není zajištěno druhé napájení z rozvodny v Uničově, proto nebude možné od 1. 7. do 27. 8. vypravit avizované první elektrické spoje,“ sdělila mluvčí Českých drah Vanda Rajnochová.
Podle její kolegyně Nely Friebové ze Správy železnic byla trafostanice firmy ČEZ v Uničově nedávno dokončena a čeká se na přidělení výkonu. „V rámci stavby aktuálně probíhají revize a další nutné úkony, přidělení příkonu proto předpokládáme v následujících dvou měsících,“ uvedla Friebová.
Mírný skluz je i v dodávce vozidel. České dráhy objednaly pro Olomoucký kraj 27 nových RegioPanterů, jejich dodání očekávají v průběhu příštího roku. „Do té doby bude provoz zajištěn dvouvozovými jednotkami řady 650.2 v alternaci s lokomotivou řady 362 a klasickou soupravou. Všechna tato vozidla již budou vybavena mobilní částí ETCS, které je podmínkou zavedení výhradního provozu ETCS od 1. ledna 2023,“ doplnila Rajnochová. Přeškolení personálu na elektrickou vozbu již podle ní dopravce provádí na jiných tratích v okolí Olomouce.
Modernizace trati v úseku Olomouc – Uničov začala v létě 2019. Jde o vůbec první trať, která je vedena jako regionální, kde Správa železnic zavede dosud maximální možnou rychlost na české železnici 160 km/h. Trať je elektrifikovaná prozatím na stejnosměrnou soustavu, počítá se ale s konverzí trakčního napájení na střídavou soustavu.
Zdroj: Doprava