Naděje pro rychlejší železniční spojení s Bavorskem.
DB se v informacích o zahájení příprav vyhýbá stanovení jakéhokoliv termínu.
Německo chce vytvořit kapacitní propojení české a bavorské železniční sítě přes hraniční přechod Furth im Wald a dále Schwandorf a Amberg do uzlu v Norimberku. Po letech rozpačitého přešlapování okolo modernizace trati na německé straně oznámil německý správce infrastruktury DB Netz, že příprava začíná nabírat na rychlosti.
Německo si modernizací 168 kilometrů dlouhé trati přes Amberg vyřeší i nepříliš dobrou železniční dopravní obslužnost regionu Horní Falc. Dojde k částečnému zdvoukolejnění, elektrizaci a navýšení rychlosti na 160 km/h. „Vytvoříme podmínky pro atraktivní a konkurenceschopnou vlakovou dopravu na cestě do České republiky,“ říká Michael Engelmann, vedoucí severobavorských projektů u Deutsche Bahn. Dosud je železnice mezi Českem a Bavorskem spíše parodií na kolejové propojení dvou zemí. Česko je s přípravami dále, už se pracuje na projektové dokumentaci.
Deutsche Bahn se v tiskové zprávě vyhýbají jakémukoliv termínu, pouze popisují, co vše se bude muset udělat. „Bude ještě pár let trvat, než budeme moci zahájit stavbu,“ řekl Engelmann. Deutsche Bahn začíná zatím o modernizaci jednat s obcemi. Lze očekávat částečný odpor, protože dojde k navýšení dopravy, trasa se má stát jedním z budoucích nákladních koridorů. Detailněji je stavba popsána v informačním letáku.
Podle mluvčího ministerstva dopravy Františka Jemelky na české straně dál běží přípravy na modernizaci trati z Plzně až na státní hranici. „Vítáme to jako pokrok na německé straně, který může pomoci urychlit jejich přípravy,“ uvedl Jemelka k aktuálnímu vývoji..
Zdroj: Doprava