Nad nádražím Vyšehrad se stahují mračna
– Na nádraží Vyšehrad nepřijel vlak už přes půl století a stav novorenesanční výpravní budovy, která ztratila využití, tomu odpovídá. I přes opravu z roku 1987 je značně zchátralá, nepomohlo jí ani prohlášení za kulturní památku v roce 2000. Podívejte se, jak v současnosti vypadá nádraží, které svého času praskalo ve švech.
Vyšehradské nádraží přestalo sloužit osobní přepravě v květnu 1960. Od té doby vlaky stanicí pouze projíždějí, místní musí dojíždět městskou dopravou na hlavní nebo smíchovské nádraží. Stylově zajímavá, ale nefunkční výpravní budova je i přes opravu z roku 1987 zchátralá. Při tehdejší rekonstrukci totiž natekla pod fasádu voda a značně ji poškodila. Roku 2000 byly hlavní budova, čekárna a strážní domek prohlášeny za kulturní památku.
Za stržení hrázděné čekárny dostal investor stotisícovou pokutu
V roce 2007 prodaly České dráhy nádražní budovu soukromé společnosti TIP Estate. Ta se uvedla vykácením zeleně v okolí a stržením památkově chráněné hrázděné čekárny mezi kolejemi. Památkový odbor magistrátu udělil společnosti, která získala nádraží za 42,5 milionu korun, tehdy nejvyšší možnou pokutu 100 tisíc korun.
Investor plánuje postavit dvě administrativní budovy
Investor měl nádraží opravit, k tomu však zatím nedošlo. Dlouhou dobu se s městskou částí Praha 2 přel o podobě svých budoucích plánů – u nádraží chtěl postavit dvě nové prosklené administrativní budovy s podzemními garážemi. Radnici se nelíbilo, že by "megalomanské budovy zakryly výhled na Vyšehrad", proto je musel investor ve svých plánech zmenšit. Na začátku roku 2012 se v médiích objevila zpráva, že se město s majitelem na konečné podobě nádraží dohodlo. Ovšem na konci roku 2013 je situace pořád stejná: nádraží chátrá; investor nekomunikuje.
Městská část bezmocně přihlíží a čeká, co se s budovou stane. Je možné, že investor stavbu se schváleným územním rozhodnutím prodá jinému zájemci. Zda se nakonec podaří na vlastníkovi opravu nádraží vynutit, nebo stavitel nechá budovu zchátrat natolik, aby mohla být odstraněna a pozemek mezi dvěma moderními budovami byl využit k novostavbě, je otázkou.
Zdroj: Právo
Vyšehradské nádraží přestalo sloužit osobní přepravě v květnu 1960. Od té doby vlaky stanicí pouze projíždějí, místní musí dojíždět městskou dopravou na hlavní nebo smíchovské nádraží. Stylově zajímavá, ale nefunkční výpravní budova je i přes opravu z roku 1987 zchátralá. Při tehdejší rekonstrukci totiž natekla pod fasádu voda a značně ji poškodila. Roku 2000 byly hlavní budova, čekárna a strážní domek prohlášeny za kulturní památku.
Za stržení hrázděné čekárny dostal investor stotisícovou pokutu
V roce 2007 prodaly České dráhy nádražní budovu soukromé společnosti TIP Estate. Ta se uvedla vykácením zeleně v okolí a stržením památkově chráněné hrázděné čekárny mezi kolejemi. Památkový odbor magistrátu udělil společnosti, která získala nádraží za 42,5 milionu korun, tehdy nejvyšší možnou pokutu 100 tisíc korun.
Investor plánuje postavit dvě administrativní budovy
Investor měl nádraží opravit, k tomu však zatím nedošlo. Dlouhou dobu se s městskou částí Praha 2 přel o podobě svých budoucích plánů – u nádraží chtěl postavit dvě nové prosklené administrativní budovy s podzemními garážemi. Radnici se nelíbilo, že by "megalomanské budovy zakryly výhled na Vyšehrad", proto je musel investor ve svých plánech zmenšit. Na začátku roku 2012 se v médiích objevila zpráva, že se město s majitelem na konečné podobě nádraží dohodlo. Ovšem na konci roku 2013 je situace pořád stejná: nádraží chátrá; investor nekomunikuje.
Městská část bezmocně přihlíží a čeká, co se s budovou stane. Je možné, že investor stavbu se schváleným územním rozhodnutím prodá jinému zájemci. Zda se nakonec podaří na vlastníkovi opravu nádraží vynutit, nebo stavitel nechá budovu zchátrat natolik, aby mohla být odstraněna a pozemek mezi dvěma moderními budovami byl využit k novostavbě, je otázkou.
Vyšehradské nádraží přestalo sloužit osobní přepravě v květnu 1960. Od té doby vlaky stanicí pouze projíždějí, místní musí dojíždět městskou dopravou na hlavní nebo smíchovské nádraží. Stylově zajímavá, ale nefunkční výpravní budova je i přes opravu z roku 1987 zchátralá. Při tehdejší rekonstrukci totiž natekla pod fasádu voda a značně ji poškodila. Roku 2000 byly hlavní budova, čekárna a strážní domek prohlášeny za kulturní památku.
Za stržení hrázděné čekárny dostal investor stotisícovou pokutu
V roce 2007 prodaly České dráhy nádražní budovu soukromé společnosti TIP Estate. Ta se uvedla vykácením zeleně v okolí a stržením památkově chráněné hrázděné čekárny mezi kolejemi. Památkový odbor magistrátu udělil společnosti, která získala nádraží za 42,5 milionu korun, tehdy nejvyšší možnou pokutu 100 tisíc korun.
Investor plánuje postavit dvě administrativní budovy
Investor měl nádraží opravit, k tomu však zatím nedošlo. Dlouhou dobu se s městskou částí Praha 2 přel o podobě svých budoucích plánů – u nádraží chtěl postavit dvě nové prosklené administrativní budovy s podzemními garážemi. Radnici se nelíbilo, že by "megalomanské budovy zakryly výhled na Vyšehrad", proto je musel investor ve svých plánech zmenšit. Na začátku roku 2012 se v médiích objevila zpráva, že se město s majitelem na konečné podobě nádraží dohodlo. Ovšem na konci roku 2013 je situace pořád stejná: nádraží chátrá; investor nekomunikuje.
Městská část bezmocně přihlíží a čeká, co se s budovou stane. Je možné, že investor stavbu se schváleným územním rozhodnutím prodá jinému zájemci. Zda se nakonec podaří na vlastníkovi opravu nádraží vynutit, nebo stavitel nechá budovu zchátrat natolik, aby mohla být odstraněna a pozemek mezi dvěma moderními budovami byl využit k novostavbě, je otázkou.
.
Vyšehradské nádraží přestalo sloužit osobní přepravě v květnu 1960. Od té doby vlaky stanicí pouze projíždějí, místní musí dojíždět městskou dopravou na hlavní nebo smíchovské nádraží. Stylově zajímavá, ale nefunkční výpravní budova je i přes opravu z roku 1987 zchátralá. Při tehdejší rekonstrukci totiž natekla pod fasádu voda a značně ji poškodila. Roku 2000 byly hlavní budova, čekárna a strážní domek prohlášeny za kulturní památku.
Za stržení hrázděné čekárny dostal investor stotisícovou pokutu
V roce 2007 prodaly České dráhy nádražní budovu soukromé společnosti TIP Estate. Ta se uvedla vykácením zeleně v okolí a stržením památkově chráněné hrázděné čekárny mezi kolejemi. Památkový odbor magistrátu udělil společnosti, která získala nádraží za 42,5 milionu korun, tehdy nejvyšší možnou pokutu 100 tisíc korun.
Investor plánuje postavit dvě administrativní budovy
Investor měl nádraží opravit, k tomu však zatím nedošlo. Dlouhou dobu se s městskou částí Praha 2 přel o podobě svých budoucích plánů – u nádraží chtěl postavit dvě nové prosklené administrativní budovy s podzemními garážemi. Radnici se nelíbilo, že by "megalomanské budovy zakryly výhled na Vyšehrad", proto je musel investor ve svých plánech zmenšit. Na začátku roku 2012 se v médiích objevila zpráva, že se město s majitelem na konečné podobě nádraží dohodlo. Ovšem na konci roku 2013 je situace pořád stejná: nádraží chátrá; investor nekomunikuje.
Městská část bezmocně přihlíží a čeká, co se s budovou stane. Je možné, že investor stavbu se schváleným územním rozhodnutím prodá jinému zájemci. Zda se nakonec podaří na vlastníkovi opravu nádraží vynutit, nebo stavitel nechá budovu zchátrat natolik, aby mohla být odstraněna a pozemek mezi dvěma moderními budovami byl využit k novostavbě, je otázkou.
Vyšehradské nádraží přestalo sloužit osobní přepravě v květnu 1960. Od té doby vlaky stanicí pouze projíždějí, místní musí dojíždět městskou dopravou na hlavní nebo smíchovské nádraží. Stylově zajímavá, ale nefunkční výpravní budova je i přes opravu z roku 1987 zchátralá. Při tehdejší rekonstrukci totiž natekla pod fasádu voda a značně ji poškodila. Roku 2000 byly hlavní budova, čekárna a strážní domek prohlášeny za kulturní památku.
Za stržení hrázděné čekárny dostal investor stotisícovou pokutu
V roce 2007 prodaly České dráhy nádražní budovu soukromé společnosti TIP Estate. Ta se uvedla vykácením zeleně v okolí a stržením památkově chráněné hrázděné čekárny mezi kolejemi. Památkový odbor magistrátu udělil společnosti, která získala nádraží za 42,5 milionu korun, tehdy nejvyšší možnou pokutu 100 tisíc korun.
Investor plánuje postavit dvě administrativní budovy
Investor měl nádraží opravit, k tomu však zatím nedošlo. Dlouhou dobu se s městskou částí Praha 2 přel o podobě svých budoucích plánů – u nádraží chtěl postavit dvě nové prosklené administrativní budovy s podzemními garážemi. Radnici se nelíbilo, že by "megalomanské budovy zakryly výhled na Vyšehrad", proto je musel investor ve svých plánech zmenšit. Na začátku roku 2012 se v médiích objevila zpráva, že se město s majitelem na konečné podobě nádraží dohodlo. Ovšem na konci roku 2013 je situace pořád stejná: nádraží chátrá; investor nekomunikuje.
Městská část bezmocně přihlíží a čeká, co se s budovou stane. Je možné, že investor stavbu se schváleným územním rozhodnutím prodá jinému zájemci. Zda se nakonec podaří na vlastníkovi opravu nádraží vynutit, nebo stavitel nechá budovu zchátrat natolik, aby mohla být odstraněna a pozemek mezi dvěma moderními budovami byl využit k novostavbě, je otázkou.
Zdroj: Právo