Na jižní Moravě letos oslaví 175 let železnice v českých zemích

26.04.2014 09:56

První vlak přijel z Vídně do Břeclavi 6. června 1839, do Brna o měsíc později. "České dráhy, které jsou přímým pokračovatelem dřívějších dopravců, připomenou nejen tuto historickou událost, ale připravují i řadu novinek," připomněl Štáhlavský, že společnost Siemens dokončuje první railjet pro České dráhy, Škoda Vagonka zase jednotky RegioPanter pro regionální dopravu. Obě vozidla mají začít jezdit v létě.

 

Na konci září se na Den železnice do Břeclavi sjedou desítky železničních vozidel, ať už těch současných a nejmodernějších, kterými v posledních letech dráhy ve velkém nahradily stará vozidla, tak historických parních lokomotiv či motorových vozů. "Pozvali jsme i rakouské a slovenské kolegy, aby přivezli svá historická vozidla," podotkl Šťáhlavský. Historické vlaky budou o posledním zářijovém víkendu pendlovat do Lednice, Znojma či do Veselí nad Moravou.

 

Železniční trať z Břeclavi do Brna dnes patří mezi tranzitní koridory, po níž jezdí mezinárodní vlaky rychlostí 160 kilometrů za hodinu a pendolino tam vytvořilo český rychlostní rekord na železnici 237 kilometrů za hodinu. Zatímco na začátku provozu vlakům trvala cesta z Vídně do Brna pět a půl hodiny, dnes ji vlaky stihnou za 100 minut, od prosince to bude jen hodina a půl.

Zdroj: Právo