Modernizace trati mezi Karlštejnem a odbočkou Berounka
Řešený úsek je dlouhý přibližně 16 kilometrů a je součástí trati Praha-Smíchov – Beroun. Ta se momentálně modernizuje v úseku mezi Smíchovem a Radotínem. V rámci realizace projektu proběhne přestavba železničních stanic Dobřichovice, Řevnice, Zadní Třebaň a Karlštejn, zastávky Všenory a mezistaničních úseků.
Po rekonstrukci se předpokládá zavedení desetiminutového špičkového intervalu příměstské dopravy do stanice Dobřichovice. Součástí stavby bude také výstavba trvalé odbočky Berounka v prostoru pod nadjezdem ve Slunečné ulici v Mokropsech, jejíž význam bude zejména pro zvýšení propustnosti trati při výlukách a dalších mimořádných situacích. Traťová rychlost se po rekonstrukci zvýší na 120 km/h.
Ve všech stanicích se vybudují nová nástupiště s délkou 220 metrů a výškou 550 milimetrů nad kolejí. Nástupiště se stejnými parametry vzniknou i v zastávce Všenory. V jednotlivých dopravnách dojde k vybudování elektronického staničního zabezpečovacího zařízení, které umožní stavění vlakových cest mezi všemi dopravními kolejemi. Provoz se bude v budoucnu řídit z Centrálního dispečerského pracoviště (CDP) Praha.