České dráhy se chtějí vrhnout do byznysu dálkových nočních vlaků, které nebudou začínat či končit na území České republiky. Plánují spuštění vlaku z Mnichova přes Vídeň do Varšavy a z rakouského Grazu (Štýrský Hradec) přes Prahu do Berlína.
Vyplývá to z oznámení o plánované nové službě, které zveřejnil Úřad pro přístup k dopravní infrastruktuře na svých stránkách. Oba vlaky mají začít jezdit od prosince příštího roku.
V případě nočního vlaku Mnichov – Varšava má jít o každodenní spojení s kapacitou 470 míst. Po českém území má jet přes Břeclav a Bohumín v obou časových polohách zhruba mezi 1. a 3. hodinou ranní. Časy odjezdů a příjezdů v ostatních stanicích mimo Česko materiál neuvádí.
Druhým nočním spojením má být noční vlak z Grazu do Berlína. Ten má mít kapacitu 450 cestujících a jezdit denně. Návrh jízdního řádu počítá s vedením přes Břeclav, Brno, Pardubice, Prahu-Holešovice a Děčín. Z Břeclavi má odjíždět ve 23:55, ve 4:55 je v Děčíně. V opačném směru má jet ve 23:02, v Břeclavi má být ve 4:10.
Zveřejnění oznámení neznamená jistotu, že vlaky skutečně vyjedou. Je ale prvním krokem, který musí dopravce udělat pro zavedení komerční linky. České dráhy uvedly, že plány nebudou komentovat.
Zdroj: Doprava