Miliardová zakázka Siemensu
Druhý největší nákladní železniční dopravce v Česku po letech dodávek od Bombardieru pořídí i nové lokomotivity Siemens Vectron.
Siemens a Metrans dnes oznámily podpis smlouvy na dodání deseti lokomotiv Vectron MS s opcí na dalších dvacet kusů. Operátor kombinované přepravy a provozovatel kontejnerových terminálů je má začít přebírat na konci letošního roku až do jara příštího roku. Při běžné ceně kolem 100 milionů korun za lokomotivu jde o kontrakt v hodnotě až tři miliardy korun.
Metrans chce nové lokomotivy nasadit na přeshraniční provoz v rámci regionu střední a východní Evropy. „Podtrhuje to naše ambice v dalším růstu společnosti a schopnosti pružněji reagovat na přání našich zákazníků. Lokomotivy Vectron jsme si vybrali, protože jsou moderní, zcela bezpečné a šetrné k životnímu prostředí,“ řekl Peter Kiss, CEO skupiny Metrans.
Metrans dosud jezdí hlavně s lokomotivami od Bombardieru, zejména s traxxy. Ve svém vlastnictví jich má 40, loni přebral poslední kus z velké objednávkyu Bombardieru. Především díky zakázce od Metransu si držel Bombardier na trhu nových vícesystémových lokomotiv v Česku náskok před Siemensem. Loni převzal už čtyřicátou lokomotivu Traxx F140 MS.
Celkově má Metrans ve flotile 56 lokomotiv: kromě 40 vlastních traxxů ještě dalších 16 strojů v pronájmu. Jde o sedm lokomotiv Siemens řady 189, zbývající jsou od Bombardieru. Podle jednatele Metrans Rail Martina Hořínka by nové vectrony měly nahradit především stroje, které má firma v pronájmu.
„Jsme přesvědčeni, že nové lokomotivy Vectron umožní společnosti Metrans splnit současné i budoucí požadavky na přepravu a pomohou zákazníkovi úspěšně realizovat jeho dlouhodobé plány. Lokomotivy Vectron sklízejí už od svého uvedení na evropský trh úspěch a těší nás, že právě se společností Metrans budeme slavit jubilejní 900. lokomotivu Vectron na trhu,“ řekl Roman Kokšal, ředitel Siemens Mobility Česká republika.
Lokomotivy pro Metrans mají výkon 6 400 kW a dosahují maximální provozní rychlosti 160 km/h. Jsou vybaveny potřebnými národními vlakovými zabezpečovači včetně evropského zabezpečovače ETCS. Lokomotivy jsou schváleny pro provoz v České republice, Maďarsku, Německu, Polsku, Rakousku a na Slovensku a je možný budoucí upgrade pro Bulharsko, Chorvatsko, Nizozemsko, Rumunsko, Slovinsko a Srbsko.
Údržba nových lokomotiv bude probíhat v Metrans Dyko Rail Repair Shop, dceřiné společnosti skupiny Metrans v Kolíně.
Zdroj: Doprava