Leo Express vyměnil vedení
Železničního a autobusového dopravce Leo Express nově povede z pozice jednatele Martin Bala. Ve funkci vystřídal Jakuba Svobodu, který se rozhodl po více než sedmi letech ve firmě skončit a nyní působí v RegioJetu. Bala se zároveň stal členem představenstva Leo Expressu. Na dotaz ČTK to uvedl mluvčí společnosti Emil Sedlařík. V závěru loňského roku se předsedou představenstva Leo Expressu stal zástupce španělského vlastníka Manel Villalante.
Bala bude jednatelem dvou společností ve skupině, konkrétně Leo Express a Leo Express Tenders. Zároveň se stal členem představenstva Leo Express Global, která jednotlivé firmy zastřešuje. Bala má podle mluvčího 34letou praxi na železnici a v Leo Expressu pracoval od roku 2019 jako provozní ředitel a člen rady jednatelů a představenstva jednotlivých společností ve skupině dopravce.
„Úkolem pana Baly je příprava společnosti na rozvoj stávajících tratí a expanze na tratě nové,“ řekl dnes Sedlařík.
Svoboda od Leo Expressu přešel ke konkurenci, stal se výkonným ředitelem v RegioJetu. Ke svému rozhodnutí skončit v Leo Expressu ČTK řekl, že využil jinou nabídku poté, co se podařilo naplnit jeho vnitřních cílů v roli generálního ředitele, což byla především záchrana firmy po zásahu pandemie. „To se podařilo a završilo vstupem silného akcionáře,“ uvedl. Dodal, že jeho odchod nesouvisel se změnou akcionářské struktury ve vedení Leo Expressu.
Změny v čele Leo Expressu začaly loni, kdy poloviční podíl v Leo Expressu získaly španělské státní dráhy Renfe, pětiprocentní podíl pak švédská firma EuroMaint patřící pod španělského výrobce CAF. Další část drží zakladatel Leo Expressu, podnikatel Leoš Novotný.
Leo Express je soukromý železniční a autobusový dopravce, společnost v roce 2010 založil podnikatel Leoš Novotný. Před pandemií covidu-19, v roce 2019, celá skupina zaznamenala v zisk 150 milionů Kč, obrat jí tehdy vzrostl zhruba o čtvrtinu na téměř 1,1 miliardy korun. Výsledky hospodaření v letech 2020 a 2021 firma zatím nezveřejnila.
Zdroj: Doprava