Leo Express se chce vrátit do Německa, získal k tomu osvědčení

28.11.2020 16:05

- Český soukromý dopravce Leo Express se chce znovu ucházet o provoz na železničních tratích v Německu. Společnost k tomu nyní získala osvědčení o bezpečnosti pro osobní dopravu, informoval Leo Express. Dopravce už v minulosti na německé železnici působil, letos se však s partnerskou společností rozešel a v německé dopravě zatím skončil.

 

Německý trh označila společnost za stejně důležitý pro rozvoj podniku jako český, slovenský nebo polský, na nichž také působí. Firma dodala, že více než rok proto pracovala na získání osvědčení za stovky tisíc eur, které ji opravňují k přepravě osob na německých kolejích.

 

Nyní se Leo Express chce ucházet o provoz na některých tratích v Německu, nabízet bude své služby i pro zajišťování náhradní dopravy při výlukách nebo pro speciální dopravu pro firmy a chartery.

 

V Německu už Leo Express dříve působil. Bez osvědčení ovšem musel spolupracovat se subdodavateli, kteří jej mají. Nyní může zajišťovat dopravu samostatně.

 

Leo Express dříve jezdil na trati mezi Berlínem a Stuttgartem. Na trati spolupracoval se společností FlixMobility, která v Německu provozuje vlaky pod značkou FlixTrain. Česká společnost před třemi lety převzala zkrachovalého dopravce Locomore.

 

Provoz se zastavil letos v březnu po vypuknutí koronavirové krize. Společnost FlixMobility následně ukončila s Leo Expressem smlouvu. Podle Leo Expressu německá společnost odmítla obnovení provozu a smlouvu ukončila pouze z ekonomických důvodů. Po německé firmě nyní požaduje několik milionů eur, které mu prý dluží. FlixMobility odmítla, že by její postup byl protizákonný, podle ní k ukončení smlouvy vedly některé kroky Leo Expressu, které narušily partnerství obou stran.

 

Leo Express je železniční a autobusový dopravce, společnost v roce 2010 založil podnikatel Leoš Novotný. V loňském roce celá skupina zaznamenala v zisk 150 milionů Kč, stejně jako předloni tak vykázala kladné hospodaření. Obrat jí vzrostl zhruba o čtvrtinu na téměř 1,1 miliardy korun.

 

Zdroj: čtk