Namísto plánovaných dvou denních spojů mezi Prahou a Košicemi bude Leo Express od prosince nabízet jeden pár spojů, který zajistí jedné jednotce prakticky nepřetržité využití. Firma zatím čeká na schválení svých jízdních řádů u provozovatelů české i slovenské železnice.
Podle posledního návrhu bude spoj na Slovensko vyjíždět odpoledne z Prahy, po desáté večer by měl být v Košicích. Odtud se po třiadvacáté hodině bude vracet do Prahy, kde má být v osm ráno. Obslouží tak současně i ranní spoj z Ostravy.
„Jdeme vstříc velké poptávce po nočním cestování mezi východním Slovenskem a českou metropolí, která je nyní uspokojena především autobusovou dopravou. Těmto cestujícím přineseme výrazně vyšší pohodlí a kvalitu, větší rychlost a bezpečnost za velmi zajímavé ceny,“ řekla mluvčí Leo Express Petra Valentová.
Leo Express si zachová 7 párů vlaků mezi Prahou a Ostravou ve všední dny. Původní návrhy přitom počítaly s redukcí ve prospěch Slovenska. Navíc přidá jeden pár vlaků na trať mezi Prahou a Starým Městem u Uherského Hradiště. „Je to důležitý vzkaz pro naše české zákazníky, kterým budeme moci nadále v plném rozsahu poskytovat službu, kterou si oblíbili,“ dodala Valentová.
V praxi to znamená, že silná konkurence mezi Prahou a Ostravou zůstane i v novém jízdním řádu prakticky stejná, jako letos. Dosud přitom soukromí dopravci na této trase prodělávají. České dráhy tvrdí, že jsou na této trase v zisku, jejich tvrzení ale nelze nijak ověřit.
Konkurenční boj se částečně přesune na trasu na Slovensko. Až do Košic chce jezdit Regiojet, o novém spoji mezi Prahou a Popradem vedeným pendolinem vážně uvažují podle informací MF DNES také České dráhy.