Cestování na trati z Prahy do Ostravy bude od prosincové změny jízdního řádu oproti stávající situaci rychlejší. Stále však pomalejší, než se jezdilo v minulosti.
Ukazují to návrhy jízdních řádů zveřejněné na stránkách Správy železnic. U většiny dálkových spojů dojde ke zkrácení doby jízdy v rozmezí 13–15 minut. Umožní to především konec některých výluk na koridoru, zejména pak letos dokončené omezení v úseku Velim – Poříčany.
Největší zkrácení jízdních dob čeká Leo Express. Dosud zvládá cestu z pražského hlavního na ostravské hlavní nádraží za 3 hodiny a 49 minut, nově pojede 3 hodiny a 34 minut. Bude jen o minutu pomalejší (i se zajížďkou do Přerova) než expres Českých drah (3 hodiny a 33 minut, dosud 3 hodiny a 46 minut) a RegioJet (3 hodiny 32 minut, dosud 3 hodiny a 45 minut). Nejrychlejší zůstane na trase pendolino, které pojede 3 hodiny 11 minut, dosud cestu zvládá za 3 hodiny a 24 minut.
Spojení z Prahy do Ostravy bývalo do roku 2019 rychlejší, pendolino cesto z Prahy na svinovské nádraží v Ostravě zvládalo pod tři hodiny. Od prosincové změny se pod tuto hranici nedostane. Důvodem jsou pokračující práce na koridoru, zejména pak v Pardubicích a u Brandýsa nad Orlicí.
Více vlaků do Karviné
Jako první začal prodávat jízdenky na nový jízdní řád, který začne platit 11. prosince, Leo Express. Cestující tak mají možnost včas zakoupit jízdenky na spoje na konci roku, které bývají pravidelně vyprodané.
Díky ukončení některých výluk na trase dojde i ke zrychlení až o 37 minut na trati Praha – Košice. Obnovují se dva páry spojů s konečnou stanicí v Karviné a po dvou letech se do jízdního řádu vrací zastávka v Ústí nad Orlicí, kde se kvůli výlukám na koridoru v předešlých letech nezastavovalo. To umožní případné přestupy na spoje na Orlickoústecku a Králicku. V platnosti zůstává i autobusový spoj na Ukrajinu, který bude navazovat dvakrát denně na zpáteční vlaky v Košicích, a to až do 31. prosince 2023.
Zdroj: Doprava