Jednodenní železniční „brexit“
Jen den trvalo velké pozdvižení mezi železničními fanoušky v celé Evropě kvůli rozhodnutí britských dopravců vystoupit ze systému jízdenek InterRail a Eurail.
Společnost Rail Delivery Group (RDG), která sdružuje dopravce na britské železnici, oznámila nakonec v pátek, že své plány přehodnotila a bude ještě o konci mezinárodních jízdenek pro neomezené cestování jednat.RDG nejprve ve středu přišla se zprávou, že uznávání jízdenek InterRail a Eurail ve Velké Británii skončí od 1. ledna příštího roku. Firma ve svém prohlášení uvedla, že rozhodnutí nijak nesouvisí s brexitem. Podle jejího prohlášení si návštěvníci mohou místo InterRailu pořídit BritRail pass, který bude pro návštěvníky výhodnější, protože nabízí i slevy na další atrakce. Smůlu ale budou mít ti, kteří zajížděli do Velké Británie na celoevropské jízdenky, nejen pro jednu zemi.
Velká Británie je v systému InterRail od roku 1973. I proto rozhodnutí dopravců vzbudilo velké emoce. Například někdejší ministr dopravy Andrew Adonis označil konec za šok.Velká Británie je kvůli cenám jednotlivých jízdenek zemí, kde se podobné jízdenky vyplatí: jen pro představu: dnes koupená jízdenka z Londýna do Edinburghu vyjde na 162 liber, InterRail s možností jezdit 8 dní neomezeně během měsíce vychází na 297 eur. Zaplatí se tak v podstatě zpáteční jízdenkou z Londýna do Skotska. Podobně se ale často jízdenky typu InterRail vyplatí pro cesty v jiných zemích, například v Německu či Švýcarsku.
Zrušení uznávání platnosti síťových jízdenek by znamenalo další zhoršení možnosti levného cestování z Evropy do Velké Británie. Nedávno Deutsche Bahn oznámily, že na podzim skončí jejich nabídka London Spezial, která umožňovala levnou jízdenku z Německa až do Londýna.
Zdroj: Doprava