Po více než dvou letech končí jedno z nejdelších omezení na české železnici. Správa železnic (SŽ) pustí od sobotního rána opět všechny expresní vlaky mezi Prahou a Brnem po koridoru přes Českou Třebovou. Jízdní doba se tak oproti stávajícímu odklonu přes Havlíčkův Brod zkrátí o zhruba půl hodiny, v řadě případů bude ale delší než před samotným omezením a modernizací tratě.
Vlaky z Prahy do Brna přestaly jezdit přes Českou Třebovou na konci dubna 2021. Důvodů pro omezení bylo více, především oprava trati mezi Blanskem a Brnem a modernizace úseku v údolí Tiché Orlice mezi Brandýsem nad Orlicí a Ústí nad Orlicí.
Hungaria se vrátí na hlavní nádraží
„Dokončení hlavních oprav na 1. koridoru umožní od 1. července návrat vlaků railjet a EuroCity zpět na trať přes Českou Třebovou a nabízí lepší spojení mezi Prahou, Pardubicemi a Brnem. Zrychluje se také spojení k našim sousedům do Vídně, Bratislavy nebo do Budapešti. Vlak se na těchto relacích znovu stává zajímavou alternativou k individuálnímu motorismu nejen kvalitou a rozsahem služeb, ale také cestovním časem. Ten bude nyní z Prahy do Brna 2 hodiny 35 minut a opačným směrem ještě o 2 minuty méně,“ říká Jiří Ješeta, člen představenstva ČD a náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu.
Na trasu přes Českou Třebovou se vrací kompletně i RegioJet. Trať přes Havlíčkův Brod výrazně osiří. Sníží se tak i nabídka spojů pro cestující z Vysočiny. Dosud vlaky RegioJetu při odklonu zastavovaly i ve Žďáru nad Sázavou, Havlíčkově Brodě a Kolíně, to již bude minulostí.
Se zrychlením dopravy se mění také pražská zastávka vlaku EuroCity Hungaria Budapešť – Hamburk. Díky získanému času bude tento vlak znovu zajíždět do centra města a zastaví vedle nádraží v Holešovicích také na hlavním nádraží. Zrychlení dopravy umožní obnovit také provoz přímého vlaku railjet Vindobona v trase Graz – Praha – Berlín. I tento vlak zastaví v Praze na hlavním nádraží. Díky obnovení jeho provozu získají Brno a Pardubice druhý pár přímých spojů do/z Drážďan a Berlína.
Zdroj: Doprava