Plán na vylepšení a elektrifikaci trati z ostravských Kunčic do Frýdku-Místku (323) musí projít takzvaným velkým procesem EIA, tedy důkladným posouzením vlivu na okolí. Ve zjišťovacím řízení o tom rozhodl Krajský úřad Moravskoslezského kraje.
Požadavek na hloubkové posouzení plánů Správy železnic vznesly především obce, které na trati neleží, například Hnojník nebo Střítež. Leží ale na alternativní trati (322) Frýdek-Místek – Český Těšín a obávají se vlivu odklonění dopravy během stavby na tuto trať. U ní leží mimo jiné automobilka v Nošovicích. Vedle obav z odklonění nákladních vlaků mají obavy i z náhradní autobusové dopravy. Správa železnic se tak v dokumentaci bude muset s jejich námitkami vypořádat. Naopak například krajská hygienická stanice velké posouzení nežádala, stejně tak město Ostrava.
Vedle elektrifikace patnáctikilometrové trati má dojít především ke zdvoukolejnění úseku Vratimov – Frýdek-Místek, kde je dnes jedna kolej. Proběhne také celková rekonstrukce kolejového svršku a spodku, přestavba nástupišť ve Vratimově, Paskově, Lískovci u Frýdku-Místku a Frýdku-Místku. Zmizí některé železniční přejezdy a budou nahrazeny podjezdy. Součásti stavby bude i nová trakční napájecí stanice v Lískovci u Frýdku-Místku. Maximální traťová rychlost, která je dnes 80 km/h, by měla být nově až 120 km/h.
Úsek Kunčice – Frýdek-Místek je ale jen první etapou celého plánu Správy železnic s tratí 323. V letech 2027 až 2030 má proběhnout revitalizace a elektrifikace i navazujících úseků Frýdek Místek (mimo) – Frenštát pod Radhoštěm město/Ostravice. Zde Správa železnic mluví o zvýšení rychlosti až na 160 km/h.
Zdroj: Doprava