DO MOSKVY JEZDIL VLAKEM
V roce 1929 začala elektrifikace trati, ale plně elektrifikovanou se stala železnice až ve 21. století v prosinci 2002. Celková délka magistrály je 9288,2 kilometru a cesta trvá přes šest dní.
Zpočátku to bylo 16 dní. Za konečné stanice magistrály jsou pokládány hlavní vladivostocké nádraží a Jaroslavské nádraží v Moskvě.
V současnosti stoupá význam magistrály jako tepny pro nákladní dopravu.
Transsib se větví na několik tras. Jedna vede do střední Asie a před jezerem Bajkal se z magistrály odděluje paralelní bajkalsko-amurská magistrála (BAM), která Bajkal obepíná ze severu, zatímco Transsib z jihu.
Další trasy vedou například do Číny nebo Mongolska .
Trať v roce 1984 využil například severokorejský samovládce Kim Ir-sen při cestě do Moskvy a dalších socialistických zemí včetně Prahy. Podobně jako jeho nástupci se totiž bál létání.
V nejvyšším bodě vede trať ve výšce 1040 metrů nad mořem, nejníže jen čtyři metry nad mořem.
Přes 80 procent kolejí leží v Asii (7512 kilometrů), zbytek v Evropě (1777 kilometrů). Nejchladnější místo se nachází v úseku MogočaSkovorodino, zimní teploty dosahují až minus 62 stupňů Celsia.
Zdroj: čtk