Další velké investice ve východních Čechách

19.06.2017 23:38

Úsek Velký Osek - Choceň

 

Schválená varianta ze Studie proveditelnosti byla rozdělena na pět dílčích staveb.

 

Modernizace traťového úseku Hradec Králové (mimo) Týniště nad Orlicí (mimo) a „Modernizace trati Týniště nad Orlicí (mimo) Choceň“

 

Je předpoklad realizace v letech 2021 - 2023. Cílem je rekonstrukce stávající koleje a výstavba druhé traťové koleje včetně nového zabezpečovacího zařízení, trakčního vedení, úprava železničních stanic.

 

Dokončení zdvoukolejnění trati Pardubice – Hradec Králové

 

Po roce 2019 bude modernizace trati pokračovat zdvoukolejněním úseku Opatovice – Hradec Králové a na druhé straně úsekem Rosice nad Labem – Stéblová. Vlaky po již hotovém úseku mezi Stéblovou a Opatovicemi mohou jezdit až 160 km/h.

 

Ostřešanská spojka

 

Pro zrychlení spojení mezi Pardubicemi a Chrudimí by měla vzniknout zcela nová trať, takzvaná Ostřešanská spojka, která zruší dnešní úvraťovou jízdu přes Rosice nad Labem. Ostřešanská spojka vedoucí přes Pardubičky a kolem Nemošíc je však v plánech již několik desetiletí a šance, že bude konečně realizována, není velká.

 

Rekonstrukce železničních uzlů Pardubice a Česká Třebová Rekonstrukce trati Velký Osek (u Kolína) – Hradec Králové – Choceň. Trať má být nově dvoukolejná, vše je zatím ale teprve ve fázi přípravy projektové dokumentace.

Zdroj: Region