Další velké investice ve východních Čechách
Úsek Velký Osek - Choceň
Schválená varianta ze Studie proveditelnosti byla rozdělena na pět dílčích staveb.
Modernizace traťového úseku Hradec Králové (mimo) Týniště nad Orlicí (mimo) a „Modernizace trati Týniště nad Orlicí (mimo) Choceň“
Je předpoklad realizace v letech 2021 - 2023. Cílem je rekonstrukce stávající koleje a výstavba druhé traťové koleje včetně nového zabezpečovacího zařízení, trakčního vedení, úprava železničních stanic.
Dokončení zdvoukolejnění trati Pardubice – Hradec Králové
Po roce 2019 bude modernizace trati pokračovat zdvoukolejněním úseku Opatovice – Hradec Králové a na druhé straně úsekem Rosice nad Labem – Stéblová. Vlaky po již hotovém úseku mezi Stéblovou a Opatovicemi mohou jezdit až 160 km/h.
Ostřešanská spojka
Pro zrychlení spojení mezi Pardubicemi a Chrudimí by měla vzniknout zcela nová trať, takzvaná Ostřešanská spojka, která zruší dnešní úvraťovou jízdu přes Rosice nad Labem. Ostřešanská spojka vedoucí přes Pardubičky a kolem Nemošíc je však v plánech již několik desetiletí a šance, že bude konečně realizována, není velká.
Rekonstrukce železničních uzlů Pardubice a Česká Třebová Rekonstrukce trati Velký Osek (u Kolína) – Hradec Králové – Choceň. Trať má být nově dvoukolejná, vše je zatím ale teprve ve fázi přípravy projektové dokumentace.
Zdroj: Region