Další odklad
„Z Kladna nebo z letiště odvezeme cestující na Veleslavín, kde budou moci v podzemní stanici přestoupit na linku metra.“
Vlakem z centra Prahy na letiště se cestující v této dekádě nedostanou. Správa železnic ohlásila další odklad dostavby celé tratě, a to minimálně o dva až tři roky. To znamená posun termínu na léta 2031 až 2032. Informoval o tom server iDnes.cz. Kritický z hlediska přípravy je zejména tunelový úsek Dejvice – Veleslavín.
„Vznikají tam různé spolky, které proces zdržují. My to ale bereme s pokorou. Jsme třetí státní investor, který do tohoto území vstupuje s tunelem a některé předchozí tunely se zde nepovedly,“ cituje iDnes.cz ředitele Stavební správy západ na Správě železnic Petra Hofhanzla.
Správa železnic se tak podle něj zaměří na dotažení tratí z Kladna a letiště ke stanici metra Veleslavín. Úsek z Ruzyně do Veleslavína by podle oficiálního harmonogramu měl být dokončený v roce 2028.
„Z Kladna nebo z letiště odvezeme cestující na Veleslavín, kde budou moci v podzemní stanici přestoupit na linku metra. Následující projekt, tunelová trasa mezi Veleslavínem a Výstavištěm, která má zhruba šest kilometrů dvojkolejných tunelů, bude minimálně o nějaké dva tři roky opožděna,“ uvedl Hofhanzl.
Správě železnic se zkomplikovala klíčová fáze přípravy nejsložitější části nového spojení na pražské letiště Dejvice (mimo) – Veleslavín (mimo) loni v srpnu. Ministerstvo životního prostředí jí vrátilo k dopracování dokumentaci k posouzení vlivu na okolí (EIA).
Podle dokumentace půjde o soubor tří propojených tunelů. U obou portálů budou hloubené dvoukolejné tunely propojené dvěma jednokolejnými raženými troubami. Trať původně měla vést po povrchu a být už dávno hotová. Především na Praze 6 se ale proti ní vzedmula vlna odporu a i po zapuštění tratě pod zem se „bojovalo“ o každý metr na sever či na jih.
Aktuálně probíhá čtyřmiliardová modernizace úseku mezi Bubny a Výstavištěm.
Zdroj: Doprava